fredag 10 augusti 2012

Godis

Jag är så urbenat förbannat less över att vara förkyld.

I flera månader har jag gått med nåt slags virus, som precis ger sig, för att en vecka senare komma tillbaka.

Jag är helt utvrängd och hängd i det här tillståndet. Orkar inget fysiskt. Längtar så efter att kunna gå i skogen ordentligt, mocka utan att benen viker sig, och bara kunna sitta rätt upp och ned utan att svettas.

Nä det verkar ha blitt nåt kroniskt förkylningssyndrom av del hela. Man tackar för domen när man inte redan har en massa andra krämpor som står på och vrider en om livet.

Jag vill kunna rida, gå, springa, spela tennis. Ska det va så förbannat svårt att få till.

?.

Som tur är så är det godis på teve hela dagarna, även om nu ridsporten har avslutat sitt. Bolt igår var inte dålig och inte 800 meters killen heller. Jag tycker Bolt är en frisk fläkt inom friidrotten. Gillar folk som spexar och håller på.

Emma Green Tregaro tråcklade sig över 1.93 men jag tror inte ett dyft på henne i finalen. Hon är en av de som har noll luft till ribban.

Sen brottningen igår. Så sörglig sport. Man fattar inte mycket och när man som tränare vill protestera mot domslut och det inte går igenom, så får motståndaren en poäng. Vilken puckad regel. Nä sånt där orkar inte ens jag kolla på.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med, brottningen har verkligen blivit puckad.

S sa...

Brottning är knäppt. Friidrott är ofta rätt kul, inte lika mycket bedömningsfrågor. Men idag tittar jag på rytmisk gymnastik bara för att. Det är verkligen knäppt! :)

Låter genomjobbigt med dina förkylningsbesvär. Hoppas det vänder snart.

Pipan sa...

Ja. Bedömningssporter är inte lätta att tas med. Som dressyr, ha ha.

Öh, vafan kan det inte vara så att medicinen jävlas med ditt immunförsvar? Det var väl fan att vara sjuk konstant. Men när psyket är paj så står man inte emot ett skit. Jag vet. Harkel.

Freja sa...

Jag har inte kollat på OS alls, ingen i vår familj gör det, det är rätt skönt! Och jag tror oxå jag fått nån kronisk förkylning. Har till och från haft omt i halsen och öronen sen maj i fjol, men enligt läkare är jag helt frisk... Superjobbigt att alltid vara hes, hostig och trött och inte kunna göra nått åt det. Vi får ynka varandra, ynk, ynk!

Ergo Sum sa...

Har inte sett något av OS - enbart gymnastiken (delar av) då L gillar det. Men förkylningen Millan!!?? Fortfarande? Usch, det låter inte alls kul!!

Krya på dig kramar