tisdag 21 augusti 2012

Jävla vårdinrättningar

Det är intressant med vårdinrättningar.

Man kommer dit för att medicinen man har gett grava biverkningar.

Man får tid hos en elev och får prova en ny medicin som inte funkar.

Man ringer tillbaka, men tyvärr finns ingen ny tid, innan den man har om några veckor.

När man då propsar på till sjuksköterskan att man inte står ut i några veckor till, eftersom inget fungerar, så får man svaret:

" Du har en tid ser jag om några veckor. Sen var du var ju nyligen här, hos en annan läkare dessutom"

Ja, ja då har man ju fått sin erbjudna dos.

Man skriver ut en ny medicin men ingen jävel följer upp.

"Du får väl kontakta sekreteraren och få en telefontid till din läkare"

"Jo men det brukar ju vara flera veckor innan det finns någon ledig telefontid."

"Jasså, säger du det. Ja jag vet inget om det"

Så ringer man på utsatt telefontid igår då.

"Hej! Våra telefontider är mellan kl tretton och fjorton var god ring då.

Öh.

Det var ju precis då jag ringde.

Ringer till sjuksköterskan igen.

"Öh de är nog på kurs idag"

Jaha.

Finns det inga knappar på telefonen som åtminstone säger att " Man är på tjänsteärende och återkommer imorgon" Pip.

Det fanns det på min tid när jag jobbade. Anknytning nr är på tjänsteärende återkommer.........

Nä så modernt är det ju inte.

Ringer nu under morgonen till sekreteraren som råkar vara på plats.

"Finns det några telefontider?"

"Näej inte förrän om några veckor"

"Du får nog ringa till receptionen och säga att du vill ha en tidigare tid."

"Du det är ingen idé för jag har redan pratat med dom."

"Nähä så du ger upp nu då?"

"Ja vad fan ska jag göra då."


4 kommentarer:

Marie sa...

Jag känner igen det där med att få medicin efter medicin utskriven men ingen uppföljning. De skrevs givetvis ut av en hel rad olika läkare och jättemånga var AT-läkare som skrev ut o sen slutade eller vart de nu tar vägen. Tillslut satte jag mig på tvären vilket inte var helt enkelt men jag var så trött. Nu har jag en o samma läkare, hon är från polen och jag har lite svårt att förstå henne men känner ändå att jag har vunnit ett litet slag. Jag tar bara mediciner som skrivits ut av henne eller om jag legat inne så får de helt enkelt prata med henne först innan de sätter in någon medicin. Hon har även börjat följa upp medicineringen och ringer och kollar så det fungerar. Men problemet är ju att när man är sjuk så är det svårt att orka stå upp för sig själv och kräva den hjälp man behöver. Jag hoppas det ordnar sig för dig!

Freja sa...

Jag har samma dåliga erfarenhet. För ett år sen fick jag migränmedicin utskriven av en läkare - som inte fungerade, och efter det har jag tappert försökt, gång på gång på gång, att få en annan medicin, men misslyckas kapitalt... Nu hoppas jag få gå till min företagshälsovård, men då behöver jag ju få min idiot till chef att faktiskt kontakta dem åt mig, och det är typ lika svårt...

Ergo Sum sa...

JÄVLA IDIOTER!!!!! Baaaaaaahhhhhhh.....

kram

kicki11 sa...

Det är jättesvårt att få en tid här på vår vårdcentral. jag har tagit prover som tydligen inte visade nå´t fel. MEN jag är fortfarande sjuk. Vi måste gå vidare sa jag till sköterskan. Svaret blev: Vi har inga akuttider idag. Ring imorgon igen. Snart blir man ju tokig med att ha med dom att göra.MEN dom vill väl att man ska dö knall och fall då slipper dom en till patient. MEN FRÅGAN ÄR: VART ÄR SVENSKA SAMHÄLLET PÅ VÄG ?!?!? om MAN ÄR SJUK SÅ MÅSTE MAN FÅ hjälp.