fredag 12 december 2014

Att skjuta sig själv.

Hej igen.

Jag har icke bloggat på ett tag eftersom jag haft noll att säga, och har man inget att säga, så kan man lika gärna hålla käften. Men nu har jag somligt att säga så håll tillgodo.

1. Hur kommer det sig att man alltid tycker att man är den bäste av djurägare om man alltid söker veterinär och tar emot det starkaste preparat som finns. Ett exempel är skabb. Det finns bra naturpreparat mot det såsom Exner petguard eller för all del matolja och msm. Om djuret blir botat av sådana grejer....är inte det bättre än att vi ska överanvända Stronghold som väl är det enda skabbdjuren inte blivit resistenta mot idag. Vad gäller mänskliga huvudlöss så har man frångått de tunga kemikaliebomberna mot olja för att just kväva skabben och spara människokropparna. Så fruktansvärt oansvarigt.

Nä. Ju mer kemikalier man stoppar i  djuret desto mer ansvarig är man som djurägare. Djuret får heller inte ha det minsta besvärligt i mer än fem sekunder. Men tänk om det är värt att slippa gifter även om det tar en liten stund längre innan djuret blir bra?

2. Man kanske inte ska köpa allt rakt av som en veterinär säger. Evidensia råkar ha haffat/kapat alla veterinärsjukhus i princip och vill sälja på folk och fä deras undergörande matmedicin gjord på sågspån och fågelfjädrar.

3. Istället för att gräva ner tiotusenlappar hos veterinären på att försöka häva diverse immunbristrelaterade hudåkommor med kemikalier, som kan ha ihjäl de flesta levande organismer, så kan man prova Standardts "Immun". Ett vit/minpreparat som stärker immunförsvaret. Hjälper många. Djuret behöver inte fortsätta att ha ett dåligt immunförsvar bara för att det haft det tidigare. Det går att göra något åt från grunden.

4. Jag har också en brasklapp gentemot de som tänker avliva sin katt för att den sket en gång utanför kattlådan eller tar med sig råttorna in. Skjut dig själv istället.


Ja jag vet. Dryga punkter men folk häver ur sig än det ena än det andra på diverse fejjanforum så man får tungan i halsgropen alltför ofta. Jag menar inte att vara dryg, men jag blir ledsen när djur inte alls får den hjälp de behöver för att ägaren kanske inte tänker själv eller har fått tillräcklig info. Det är inte så lätt att orientera sig idag bland allt. Man vill så väl...men det blir väldigt fel. Ibland måste man söka veterinär o tack och lov för att de har ultraljud, röntgen och kan operera. Men när det kommer till immunförsvarsbrister, allergier och dylikt...ja där tycker inte jag att djuren får rätt hjälp. Det är sorgligt och som ägare måste man alltid göra avvägningar vad som blir bäst för ens djur. Är det cellulosa eller kanske riktigt råvara modell kött?

Jag vet numer själv hur det blir när det saknas min/vit i kroppen. Det är mkt som inte fungerar vill jag påstå och immunförsvaret tar tid att bygga upp igen. Det här med att tillföra kemikalier i en kropp som redan är påfrestad och som är allergisk eller överkänslig...ja jag tycker det är Rysk Roulette jag.

Om man dessutom påtalar att somliga kemikalier kanske främst bör undvikas, då forskare vet vilka som är mest histaminfrisättande....ja då tycker folk att äh, vi utsätts ju för kemikalier varje dag...också skiter man i det för man kan inget göra.

Man kan inte ta bort allting nej, men kanske avhålla sig och djuren från det värsta.

Nu ska jag gå iväg och antingen gå o avliva mig själv eller hiva i mig lite kaffe. Det får bli kaffe.

Ha de gott!

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Jo. Människan är för jävla bekväm. Varför läsa på och ta reda på? Kemikalier är INTE bra. Punkt.

Hoppas att du har en fin helg! Kram