torsdag 26 april 2012

Önskemål

Ja Pyret är i skolan idag igen.



Hon verkar att ha blivit mirakulöst frisk på två dar.

Det är så förkylningar brukar te sig på henne.

Gå över innan de knappt har börjat.

Idag på förmiddagen blir det väldigt lugnt då.

Pyret trilskar om att hon vill gå på fritids och att hon vill ha syskon.

Önskemål.

Syskon blir det inga pga min hälsa. Det är ledsamt men så måste det bli. Man ska ju kunna ta hand om sina barn med.

För Pyret blir det jobbigt eftersom hon är det enda barnet på skolan som inte har syskon. Hon känner sig kanske lite udda och utanför. Här i buschen har också många väldigt många barn. Det finns en som har nio, fyra till fem barn är inte heller nån omöjlighet. Klart hon känner sig annorlunda.

Fritids kanske det kan få bli. Det är synd bara att det kostar nästan lika mkt för några få futtiga timmar i veckan. Märklig ekvation.

Ja vi får se hur det blir.

8 kommentarer:

Pipan sa...

Så fin hon är Pyret. =)

Jaha, hur ställer du dig till detÅ Syskon alltså. Ja det har ju inte jag med att göra.

Unknown sa...

Jo, man ska ju orka ta hand om ungarna också. De kräver lite energi, det gör de!

Lisbeth sa...

Men har alla barn lika många djur. Jag kommer ihåg min egen avundsjuka över att andra hade något djur. Högst i kurs stod häst så där ligger hon väl i lä?
Kram

Milla sa...

Det är alltid svårt att önska sig det som "alla andra" har även om vi vuxna vet att "alla" inte alltid har det bästa.Kärlek räcker långt.
Kram

mormor sa...

Kärlek räcker långt och ofta är det så att man vill ha det man inte har eller kan få oavsett om det är bättre eller ej ...
När jag var liten önskade jag ibland att jag varit ensambarn ... om det varit så , hade jag säkert önskat syskon ... Ha en bra kväll (gott att Pyret är på benen igen)!/Mormor

kicki11 sa...

Oj, så söt lilla Pyret är. Jättefin liten tjej.
Trevlig helg, Millan.

envingad sa...

Så fin hon är i sin mössa :)
Nä det är inte lätt att skaffa en bebis till om man själv inte mår bra. Man ska ju som sagt orka med dom också och dom kan ju vara nog så livliga dom små :)
Ha en underbar fredag Millan
Kram

Freja sa...

Så är mina bran oxå, superförkylda ena dagen, helt friska nästa. Önskar mina förkylningar varv lika snabbt över....