lördag 21 april 2012

Ballongmage





Lider du också av ballongmage.

Nä jag tänkte väl det.

Jag börjar bli desperat.

Nog för att det blir bättre om jag inte käkar godis och drar ner på mjölmaten, men va fanken, jag ser fortfarande gravid ut.

Det är inte roligt att se gravid ut när man inte är det.

Nä jag får gå iväg till en läkare snart för det är ju inte meningen att man ska ha så förbannat ont i magen.

I brist på en redig mage har jag terroriserat Fjant med hovraspen igen så han ska vänja sig innan hovslagarn kommer.

Bara det att det inte fanns mkt att raspa och det jag raspade nu gjorde att det knappt inte finns nåt mer att ta bort.

Så det kan gå.

Men Fjant han måste tydligen få panik när man sätter foten emellan knäna.

Uh.

Han är som han är han Fjant. men jag är envisare än vad han är, så det är lika bra att han ger upp tycker jag.

Sen så blir man så fin i ansiktet efter att ha haft en obligatorisk puss-stund med Fjanten.

Skitig som fan.

En anna biverkan av att lyfta hovar är att jag håller på att svimma när jag ställer mig upp.

Blodtrycket är ju noll på mig så det funkar inge vidare med pipande öron och vacklande gång.

Tack och lov att Fjant var snäll att leda ut...som alltid.

12 kommentarer:

Agnes sa...

Måleri handlar inte om det.
man behöver inte kunna dra streck, man använder färg för att uttrycka sig på ett eller annat sätt. Kan vara abstrakta motiv som inte ser ut för någonting...
Alla kan måla...*L*
Ha en finfin dag och hoppas att magen löser sig!
Kram

Lisbeth sa...

Djur är underbara. När man får de där blöta pussarna så smälter man om man inte gjort det redan. Gå till doktorn på en gång. Jag har varit likadan och fått hjälp.
Sköt om dig
Kram

Unknown sa...

Det finns mycket bra mediciner mot ballongmage. Dimetikon heter en tablett som finns receptfri på apoteket och som pangar hål på alla gasbubblor. Jättebra.

Om telefonerna så är det ganska lätt att jämföra Android och Iphone och se att det ända man får genom att betala 3 500:- mer är en liten bild på ett äpple. De som tycker annorlunda har helt enkelt inte brytt sig om att läsa teknikspecifikationerna. :-)

Pipan sa...

Jodå ballong här ock.

Det där med blodtrycksyrsel känner jag allt till. Fu fan. Och hästmulegos i fejjan... herregud hur man kan se ut.

mormor sa...

Usch för ond mage!!!
Beträffande Apotek så tycker jag som du ... värsta stället att behöva handla på ... effektivitet tror jag inte dess personal känner till ... de döljer den i så fall väldigt väl!
Ha en fin dag med de nära - människor och djur!/Mormor

Milla sa...

Det låter inget vidare.Hoppas att du finner en lösning.
Söt han är din häst :)
Hoppas att din lördag bjuder på en del mys. Kram

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Har medicinerat mot ballongmage hej-å-hååå med det Åsa tar upp :). Å medicinerar Ff mot lågt tryck.. Mm egentligen är jag 78 å heter Kerstin .. Hehe... Typ.. Eller inte ... ;)

Freja sa...

Nää, att ha ont i magen det förstör allt. Om inte magen fungerar fungerar ingenting...

Blondie sa...

Det hade jkag oxå o jag slutade dricka mjölk o 25 års krångel försvann i ett nafs. Dricker jag mjölk nu så ser jag ut som om jag var gravid i 4 mån... Mjölk i öv klarar jag inom rimliga gränser, det är bara att dricka den jag inte kan.
Ha en skön söndag!!

dianasdrommar sa...

Åh, din stackare. Hoppas du får en mysig söndag kramar Diana

envingad sa...

Ja du..ballongmagarna är inge kul..tur härliga pussar från ens djur kompenserar besvären lite :)
kram

Anonym sa...

Snubblade in på det här inlägget. Bara för att jag också har ballngmage. Himla jobbigt. Hör av dej om du hittar något botemedel för jag har provat en massa och inget funkar ju :)
/justlikeacat