torsdag 19 april 2012

För mycket

Nä jag klarar inte av dom längre.

Idag höll jag mig tills det var mitt nummer kvar.

Då insåg jag att jag inte skulle hinna.

Trots att kön var slut.

För att få ut dom där grejerna tar minst tio minuter.

En massa klistrande, gluttande på dataskärmen. Nya långsammare datasystem. Hämtande av kollega när det krånglar. Som alltid. Kliandet på näsan. Slowmotiongången till förpackningarna. Signaturer.

Standardfrågan.

"Vill du ha en lista på det som är kvar"

Nej tack.

"Har du ätit de här medicinerna förut"

Ja de senaste fem åren.

"Så du vill inte ha nån information"

Nej tack.

"Vi hade visst inte just den medicinen"

Nähä.

Jag pallar inte med Apoteket.

8 kommentarer:

Freja sa...

Jag fattar inte varför det ska behöva ta så lång tid! Och vad är det med alla de där lapparna som ska klistras här och där...

Pipan sa...

Åååååhhh. Ja jag håller med dig till fullo. Apotekshelvete.

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Ironiskt nog lät d så sist jag vart där också..

Blondie sa...

HA... lät så sist jag var där. 3v senare fick jag min medicin!!
Ha en trevlig helg !!

Milla sa...

Just av ovanstående anledningar så gav jag maken fullmakt, moahaha. (skämtar, fast inte om fullmakten)
Hoppas att du får en fin helg!

Dame Eliza sa...

Jag råkade gå till Doc Morris för att hämta medicin till en katt. HERREGUUUUUD....... 40 minuter tog det, tjejen kunde inte förstå veterinärens doseringsamgivelse. Förstår du det här, frågade hon MIG! Är jag apotekarie, kanske? Jamen ring veterinären då sa jag. Hon såg ut som 17 frågetecken. Blev det rätt mängd? HA HA HA....medicin räckte bra 8 dagar istället för 10. Så...jag håller helt och fullt med dig, nej jag orkar inte heller med dem.

Agnes sa...

Tycker att dom sköter sig bra på det Apotek jag går till.
ha en finfin helg!
Kram

Ergo Sum sa...

Tålamod är en dygd vid allehanda kontakter med dylika instanser.