tisdag 3 april 2012

Fråga Doktorn

Ja jag har full schå känns det som.

Med mig själv.

Alltid är det nåt i omgivningen som retar. Och retar.

Förkylningen är dock bättre idag. Halleluja!

Pyret ska till dans och jag kan inte umgås i storgrupp, så jag vette faen hur det ska gå.

Suck.

Annars är det fråga doktorn på teve. Ett program som jag starkt ogillar normalt sett, men en läkare Peter Odebäck är med som allergiexpert. Jag har gått hos honom ett tag när min allergi var som värst och tack och lov för att jag hittade honom.

Nämen han är klok i sitt resonemang. Att man inte alltid är allergisk mot samma saker utan att ens trösklar ser olika ut från olika tillfällen.

En dag funkar det att dricka vin, en annan inte. Är man förkyld är systemet nedsatt, rejält.

Det blev jag varse igår.

Ena dan icke astma andra dan riktigt dålig.

Men sen hon den där läkaren med glasögonen hon had en kompis till mig som läkare och tvi vale hur hon var. Sen kan man ju sitta i tvrutan och se trevlig ut och verka expert.

För att inte tala om hon som håller i programmet. Hon blev trött och har levt hårt men hon reste sig upp och gick, vilket hon sagt i en intervju. Hon sa att utbrändhet inte låg för henne. Det hjälper inte att gå i däck och gå och lägga sig. Hon ifrågasatte utbrändhet i stort.

Jag blev så störd att jag skickade ett mail till henne då jag tycker hon är en väldigt dålig förebild, då hon medverkar i ett läkarprogram. Inget svar fick jag.

Nä nu ska jag sluta glo på det där skitprogrammet.

6 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det händer att jag kikar lite på programmet men jag stänger snabbt av det. Det gäller att hitta sin egen doktor. Den som lyssnar förstår och hjälper. Tyvärr växer de inte på träden. Det tog mig några år men nu släpper jag aldrig honom.
Ha en fin dag
Kram

Carina Sjölund sa...

Brukar själv titta på detta program i bland. Beror på vad det handlar om!
Kramen i solen♥

S sa...

Så intressant. Jag har aldrig riktigt gillat de där två som leder programmet, kanske inte bara jag som tycker det.

Nä, man får vara glad när man hittar någon vettig läkare.

Lycka till idag trots allt!

envingad sa...

Sällan jag tittar på det programmet..har inte gillat det speciellt mycket..beror lite på vad de tar upp också.
Nä det är bättre med en egen riktigt bra läkare :)
Kram

Blondie sa...

Jag ser det om det är nåt speciellt men inte annars. Jag har en kanonläkare som min/vår husläkare o det är jag tacksam för. Ha en bra onsdag!!

Ergo Sum sa...

Jag har inte sett det programmet någongång.. Men det är FÖRBANNAT lätt att uttala sig när man får stå oemotsagd! Sitta och vara expert.

Men jag är glad att du hittade en bra allergiläkare *ler* Och jag tror helt och fullt på den idén om att man är olika känslig olika gånger. Men man är likväl allergiker. Utan att folk för den skull behöver tycka att man nog bara överdriver..

Kramar