torsdag 12 april 2012

Förkyld o trött




Jag är urbota trött på att vara förkyld eftersom man blir så trött. Allergin blir åt h-e.

För nån vecka sen hade jag energi igen men den är nu bortblåst.

TRADIGT:

Ibland blir jag trött på allt kämpande, men det är ingen mening att tänka så, för man blir bara överväldigad av allt trist.

Man får ta en stund i taget.

Det är receptet när man havererat.

Så sitter jag och väntar på att Pyret ska komma hem...för att jag saknar henne och för att hon ska ha med sig marknadschoklad hem.

I love it.

Det kanske kan pigga upp den som bantar för närvarande....hahahahah....bantning.

Ja jag har iallafall gått ner nåt kg.

Jag vill kunna använda mina gamla kläder, slippa handla nya i fel storlek.

Men man orkar inte köra hårt på bantningslinjen när man är trött.

Psyket pallar inte riktigt och det får man respektera.

8 kommentarer:

dianasdrommar sa...

Banta ja..det måste vi ta tag i igen men det är ivarje fall minus 5 kg ....massor av kramar till dig och hoppas att det lättar snart kramar Diana

Milla sa...

Skönt att du har sunt förnuft att stanna upp då du känner av behovet. Själv är jag inne i en full-rulle-kroppen-knoppen-extrem-trött period vilket aldrig är nyttigt.
Ha en mysig dag då Pyret har anlänt :)
Kram

S sa...

Det är nog klokt tänkt att inte panikbanta eller anstränga sig för hårt när kropp och själ inte är på topp.

Hoppas du kryar på dig snart.
Kram

Pipan sa...

Nej det kan ingen fan banta när man mår jävel. Fram för choklad. =)

Lisbeth sa...

Om man är i obalans ska man bara vara. Inte banta för då tar det extra hårt om man skulle råkas misslyckas. Vad finns det som är positivt? Någon liten liten grej kanske. Förstår att det måste vara tufft med allergi den här årstiden. Jag har ju inte behövt vara med om det så jag kan bara ana. I morgon hoppas vi solen skiner det blir lite lättare då i alla fall
kram

Anonym sa...

Krya på dig och ha det gott i kvällen med choklad och mysigt sällskap!/Mormor

envingad sa...

Ja nu härjar förskylningar lite var stans och jag kan tänka mig att allergin blir etter värre på det.
Bantning..hmm..är det inte kläderna det är fel på? ;) *fniss* nä skämt och sido så är det inte lätt med vikten. Ett jäkla dilemma speciellt när magen sticker ut
Ha en underbar fredag
Kram

Babs sa...

Kan det månne vara fukt i garderoben som gjort att allt krympt ;)
Hoppas du mår lite bättre idag!
Kram