söndag 15 april 2012

Häst o astmaeländen




Igår kväll spankulerade jag runt i hagen och försökte ta lite kort på den växande Fjant.

Det går undan nu så man får hänga med.

Igår var det aktivitet vid skolan som han noggrant följde. Barn det är bus det.

Man får passa sig när man är i samma hage som han är då.

Galningen.

Annars har han hållit sig lugnare nu när han går på lösdrift. Tidsbesparande ang mockning och en frihet att gå ut och in.

Men de står oftast inne på nätterna hursomhelst och mkt var det att mocka igår så...igår kväll var jag tveksam till tidsbesparingen.

Man får tacka Challe som körde ut hur många kärror som helst.

Man själv är ju förkyld fortfarande och den sjukan tillåter i dagsläget inget tungt göra.

Man får också tacka grannen på kullen för att han eldade igår så det rök in i vårt hus.

Låg och kippade efter luft på övervåningen igår. Astman är ju dretdålig nu när jag varit förkyld så länge.....så jag fick vädra, igång med luftfuktaren och hiva astmamedicin samt te med honung i.

Jävlar.

Klockan två inatt.


2 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Usch och fyyy för astman!! Apa och usch för din granne..

Fjant e fin. Och Challe sköter sig väl.

Kramar Millan!

S sa...

Eländes granne! Jag har förstått av min man hur jobbigt det kan vara när man har astma och är förkyld. Så jag hoppas att du äntligen kryar på dig!

Kram!