söndag 29 april 2012

Pyret dansshow

Trevlig dag idag.

Pyret hade dansuppvisning.

Ja lite surt i början på dan eftersom Pyret blev ledsen och besviken för att en viss nära släkting inte skulle dyka upp och kolla- vilket hon dessutom tidigarelovat.

Det är tydligen lättare att säga nej till barn än vuxna. Jag menar barn blir ju mindre besvikna.

Mina föräldrar jobbade så nu blev det bara jag och Challe som kollade.

Ja, ja.

Åter till Pyret.

Hon uppgav innan föreställningen att hon inte var ett dugg nervös.

"Jag var nervös inför första uppvisningen förra året, men nu när jag gjort det så vet jag att det inte är nån fara."

Näej.

Men det måste ha varit spännade att dela utrymmet bakom scen med de äldre tjejerna som också skulle uppträda.

Jag kommer själv ihåg uppträdande och dylikt vilket var grate. Vi hade "Cabaret" in fyran-sexan plus julspel/lucia på NTO.

NTO.

Fattar ni pressen.

Vi var med och sjöng i pingstkyrkans kör med. Icke synda där. Icke missbruka herren min guds namn.

Vårt namn. Äh. Va faen.

Åter till Pyret efter detta avstick.

Pyret dansade och hade kul men hade inte riktigt koll på koreografin. Kollade lite på de andra och fixade till lite moves. Men va tusan Pyret har en skön livsinställning.

"Dansfröken sa att det viktigaste var att vi hade kul och jag hade skitkul"

Tänk om jag mitt prestationsmonster någongång tänkt likadant.

Ja.

Jag är också glad för att jag inte svimmade eller ställde till det under föreställningen. Det var ett tjugo minuter långt dansframträdande efter Pyrets show och då höll öronen på att bågna eftersom musikvolymen var inställd så att även de döva skulle höra. Men jag satt snällt kvar ta mej tusan och tuggade tuggummi febrilt så att jag inte skulle få lock i öronen.


5 kommentarer:

Milla sa...

Mysigt att barnen inte har prestationsångest vid sådana uppträdanden och det beror ju mycket på danslärarens inställning till om dans ska vara roligt eller en tävling. Min son har sin uppvisning 30 maj och jag tror nog att han kommer att ha lite pirr i magen där bakom kulisserna :)
Ha en fin kväll, kram Milla.

Freja sa...

Mina barn dansade breakdans förut och då var det julupvisniong och våruppvisning. Uppvisningarna var typ 1,5 tim långa, maximal ljudvolym, mina ungar var med tre minuter... Visst var det kul att de dansade och kul att se dem, men jag är ändå rätt nöjd att de inte längre gör det... Gillar Pyrets inställning till max!

Ergo Sum sa...

Pyret tar ingen skit!!! BRAVO!!! *ler* Hon är bäst!

B dansade innan också - det är tur att en är döv på ena örat - hörde ju bara hälften av musiken ;)

Hoppas att locket gått över Millan!

Kramar

Davina/Bitte sa...

Klart de ska ha kul i den åldern, sen blir det så mycket allvar resten av livet :)
Det där med ljud fattar jag inte heller, lika när man går på bio. Får ju nästan ha hörselproppar i.
Trevlig Valborg på er :)

kicki11 sa...

Duktiga lilla Pyret. Dansa är ju kul. Trevlig helg.