tisdag 10 april 2012

leverprover


"Lite suddigt för Dillen är inte stilla. Han öpnnar paket nämligen. En av hans specialiteer."




Ja Dillens levervärden är iallafall på tillbakagång. Det ena var typ bra det andra hade gått nedåt.

Han ska hållas koll på också ska han in på ny blodprovstagning om en månad.

Käre Dillen.

Hoppas han håller sig på benen nu.

Sen påstod den där djursjukesystern att vår ras är överrepresenterad vad gäller leversjukdomar.

Aha.

Det visste jag sannerligen inte.

Nåja så länge Dillen är pigg så är jag nöjd. Just nu är han det så just nu får det vara lugn och ro.

Man får hålla tankarna stången.

Som vanligt.

Annars då är jag och Pyret hemma själva idag.

Imorgon blir jag helt solokvist för då ska Pyret till min mamma och pappa och påsklova sig.

Det blir ju förbannat trist att gå och dra här med mig för henne har jag räknat ut.

Sen ska jag ta ett tag med hästarna.

Fjant eller mor till Fjant har rämnat den lilla ruta vi har till sjukhage, om nån behöver stå på liten plätt. Bra att ha innan vintern för då blir det svårt att slå ner stolp om olyckan skulle vara framme.

Ja skit samma i år för Fjant och mamma hade ändå inte fått plats i den där.

Det var väl främst till ponnyn då som hade fång stup i kvarten.

Hursomhelst är det här med stängselgöra ett evighetsprojekt. det finns alltid nåt att fixa med. Särskilt när man har en som heter Fjant.


6 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det är ungefär som att ha riktigt små barn. De behöver ständig omvårdnad och kärlek för att må bra. Tänk som så när det tar emot att vad mycket du får tillbaks av dina bästa vänner.
Skönt att dottern får en dag på annat håll. Ens egna krafter räcker inte alltid till
Kram

Unknown sa...

Varje ras har tydligen sin grej. Det sägs att problemen började när man organiserade upp aveln striktare. Hur man än vänder sig har man ändan bak, tydligen.

Pipan sa...

Bajs för sjukdomar. Och ja stängsel... det kan man hålla på med i det oändliga tydligen. Segt.

envingad sa...

Vad skönt att han är piggelin..hoppas det håller sig så också och att nästa prover visar fortsatt bra :)
Kram

Marie sa...

Skönt att höra att han mår bättre! Jag hade med en hund som var paketöppnarexpert :)

Dame Eliza sa...

Åh, du också, en hund med höga levervärden.. Min Penny har också höga värden, speciellt ALAT, som värst 23,7. Detta upptäckes då vi fick lov att åka in för att hon spydde, vilket nog inte hade med levern att göra. Vi har varit på Strömsholm...ahhhh...FÖR många gånger = never ending story. Snart dags för koll av värden igen. Hoppas provsvaren för din vovve är bra/bättre! Håller tummarna!