onsdag 11 april 2012

Som gelé

Det har inte blitt mkt jobb gjort idag inte.

Ja jobb och jobb. Det är ett jobb att försöka manipulera rätt tankarna som driver runt som en jävla ballast under Titanic.

Fullt upp.

Fast jag har pratat ett trevligt samtal i telefon idag. En hundvän som förstår hur man tänker och menar.

Man får ta fram det positiva. HA!

............................................

Livet snurrar kring mig,
genom mig,
förbi mig,
och inuti mig.

Yrseln tilltar,
dimsyn tar över,
benen går vingligt,
inte ens huvet hålls rakt.

Som gele är jag,
framför och bakom,
inuti och utanför,
allt glider förbi.

4 kommentarer:

herrh sa...

Vilken talande text, allvarlig men fin...

Önskar dig en fin kväll :)

Lisbeth sa...

Underbar och enkel text. Måste bara fråga: Kan du inte få hjälp med att stanna karusellen?
Såg att du skickat efter kläder. Har du testat Bon Prix? Jag är supernöjd med dem och kollar man under bilderna ser man vad andra tycker. Där står ofta hur storleken är i förhållande till det som står i presentationen
Kram

envingad sa...

Som vanligt en fin och talande dikt Millan.
Appropå skicka efter kläder..det har jag inte vågat mig på mera eftersom de aldrig passar när man väl får dom men efter att ha läst Lisbeths inlägg ovan så kanske jag varit i fel katalog..hmm :)
Ha en underbar dag
Kram

Pipan sa...

Fint med vänner som förstår.

Jag känner igen mig i gelén.