måndag 23 april 2012

Bajsbloggen

Ja nu har jag bytt hage på hästeländena.

Det var socialt forum när jag bytte till vinterhagen igen.

Fjant drog i luvan och den vita kollade noggrant på.

Det kunde ju komma mat flygandes.

Ja, ja det var bra kräm i stängslet nu iallafall. Hoppas det varar denna gång.

Men det är lite lättare med jordningen nu när det är mer blött ute än under vintern.

Alltid nåt.

Annars vore man tacksam om det kunde sluta regna och om sol och värme behagade kliva ner.

Ahhhh!

Kunde underlätta nu när man dessutom går igenom en rejäl kostomläggning.

Magen var så förbannat i olag i morse när jag gick upp så...nä så går inte att ha det.

Bort med godis, bort med cola zero, bort med överätning.

Bort med en massa mjölmat.

Nä det får bli ordning och reda nu men det är klart att man lite undrar vad man ska äta då.

Jag har en plan med havregrynsgröt med linfrö på morgonen och sen får det blir fisk eller kyckling med grönsaker. Nån potatis till det.

Jag misstänker att jag dras med en sån där Ibs tarm då det stämmer bra på mig. Uppblåst mage, magknip och otillfredsställande toavanor. Tycker också att jag mår bäst av att äta lite åt gången och inte för mkt fibrer.

Bajsbloggen.

7 kommentarer:

Agnes sa...

Jag känner mig oxå less på att inte våren vill visa sig.
Här har det regnat i dagarna två...så tråkigt!
Ha en fin kväll!
Kram

Freja sa...

Din beskrivning av IBS stämmer för mig. Inte för mycket fibrer och små mål ofta. Helt rött kött går inte alls, då slår magen stopp direkt...

Pipan sa...

Ja fan den där socker och mjölmagen känner man till. Uff. Fy fan.

Jag har också gått igenom hagjäveln idag med slägga och spett. Fan vad drygt och inte är jag klar.

Jessica a.k.a "Krasnaja" sa...

Jag lade ner socker och spannmål för ett par år sedan, och det är det absolut bästa jag gjort.
Fyll ut med en massa grönsaker och ägg. Turkisk yoghurt med en massa goa frön och nötter i. Osv.

(saknar hästar och att få elstötar i ren klantighet när man hanterar dem i hagen :) )

/ Jessica

Ergo Sum sa...

Ok. Läste nu och såg att det inte var bättre.. Usch! jag, jag hoppas ändå!!

Kramkram

dianasdrommar sa...

Jag älskar cola zero, godis och allt som innehåller mjöl...Hoppas du mår lite bättre idag :) kramar Diana

Milla sa...

Längtar också efter solen och då den behagade att äntlgien kika fram igår jag då hade jag en skitdag och stannade under täcket :/
Ibland krockar det verkligen. En bajsdag helt enkelt.Ha en fin dag idag!