måndag 23 april 2012

Barn och städning



Ja jag vaknade med magvärk av den värre graden idag.

Huvudvärk med och tillhörande förkylning.

Det är ett faktum att jag oftare är förkyld än frisk.

Lätt att få livet att gå ihop då.

Nä.

Jag är iallafall inte sämre på att få det att gå ihop än att jag tvingar Pyret till att städa.

Inte lätt.

Hon försöker snacka sig ur, tvinna sig ur, jag gör det sen och sen blir det skrik.

Om nån har nån idé om hur man får barn att städa så är den välkommen att komma med råd och tips.

Här är dom slut.

Någon sa att hon inte ger sina barn veckopeng om de inte städar.

Fast jag är inte förtjust i idén.

Jag tycker hon ska hjälpa till utan att få veckopeng.

Varför ska hon behöva få något för det. Det är väl rimligt att alla tar rätt efter sig.

Sen så får hon ju inte ens veckopeng än.

Hon får det hon behöver och det vet hon.

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Det kanske är så att det är läge för att börja med veckopeng och lägga in en del måsten i den tex viss städning annars får hon den inte. Kan nog vara bra eftersom hon inte haft den förut. jag kommer ihåg samma problem och jag har insett att jag får skylla mig själv. Tyvärr började för sent med kraven på dem Är det sånt som kallas att Curla.
Vet att min dotter körde med Stjärnor på ett stort papper. När dottern hade kommit upp till en viss nivå fick hon en belöning tex gå på bio
Hur som helst tror jag att de flesta föräldrar har samma problem
Krya på dig
Kram

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Hej kära Millan.vanillan! Vet inte om d är ett tips men vi har sedan de vart kanske kring tre? sagt att om man grejar m ngt så får man hjälpas åt å plocka undan efter sig. Givetvis hjälper vi till men själva grejen är just att de också skall hjälpa till. Å d funkar fint! Kram

Ergo Sum sa...

Hmm - inte bra med ond mage Millan!! Alls. Har det blivit något bättre nu under dagen? Hoppas det.

Och städningen. Njaaa. B och L göra absolut så mycket de kan ..

Kramar