måndag 2 april 2012

Omdömeslös

Ja jag vet inte om man är omdömeslös eller bara dum eller korkad när man inte i tid medicinerar mot astman.

Höll på att köra ihop sig ordentligt när jag var ute till hästan idag. Ja och innan jag ens fattade varför det knappt gick att andas.

Tankeverksamheten går aldrig fort här och Bricanylhelvete är alltid borta.

Ja jag hittade den till slut under paraffinoljan som jag vid nöd använder till hästarna.

Fjant han är ju ett sånt där förstoppningsbarn.

Det blir viss mängd att ha hemma. En halvliter går det lätt.

¨Det är överhuvudtaget så mkt djurmedikamenter här hemma så man nästan blir översvämmade.

Just nu är det penicillin överallt pga Dillens hälsobekymmer.

Djurutgifter. Oro. Bah.

Så fick jag ännu en utgift den ska hästpasset till Fjant.

Så stod det fel i det ang uppgifter om uppfödaren som är jag.

Fan.

Krångel  krångel.

Bäh.

4 kommentarer:

Marie sa...

Jag är oxå sådär superdålig på att ta min astmamedicin. När jag blir riktigt dålig och inte har något val egentligen, då tar jag bricanyl men den där andra som jag ska ta dagligen.. Öh, det var läänge sen faktiskt.. Märkligt det där, det är ju ändå en medicin som man behöver..
Sjuka djur är verkligen ingen höjdare, usch..

Freja sa...

Vi har oxå djurmedikamenter i drivor här hemma, med två allergiska katter och en med tandproblem.... Ständiga utgifter, ständig oro. Tur att man får så mycket tillbaka från djuren så att det är värt det....

Lisbeth sa...

När man älskar sina djur då sätter man sig själv lite åt sidan. Det var nog därför astman kom åt sidan. Man behäver inte var dum för det utan kanske du prioriterar lite farligt. Händer det dig något vem ska då ta hand om djuren
Kram

Pipan sa...

Jävlar. Både för astman och passet. Jävla mackelgöra.