tisdag 24 april 2012

Höhämtning

Ja Pyret är sjuk. Ingen feber men trött och hängig.

Tyvärr var jag tvungen att hämta hö idag. Challe borta och hästarna inget att äta efter denna dag.

Jag fick således muta pyret med en tidning och godis på byIca.

Då hängde hon med.

Vi köpte turkosa byttor att ha till matlagning, ölkorv, en receptbok att skriva ner egna recept i och en jäkla stor chipspåse till Challe. Allt ilagt i en tygkasse.

Han fyller år i morgon och har önskat sig ett presentkort på intersport.

HA!

Men ända in till city fixade inte jag och Pyret att ta oss idag i hennes ynktillstånd så han får hålla till godo.

Jag tycker inte det är så dåligt ändå. Matlagningsgrejer är ju hans grej liksom såsom chips och ölkorv.

Hurosmhelst angående höhämtningen så fick jag lust att ge upp när vi kom fram. Har faktiskt aldrig hänt förut.

Jävla höberg som låg och väntade.

När jag väl fått in skiten och svettades floder så skulle jag bara stänga lämmen. Jamen jäklar då åkte fanskap till hö ut och hela lämmhelvete ramlade ner igen.

&%¤¤¤/¤/¤#/¤""#"/%(&)&)/(

Men snål som man är så gav man inte upp förrän allt var ipackat igen. Synd att lämna en höbal till sitt öde när man betalt för kalaset.

Ja det var varmt som tusan när vi åkte hem och svetten lackade i bilen utan AC. Fast man får vara tacksam för vädret idag förstås. Varmt och stundtals soligt. Så soligt att jagg till och med bränt mig i ansiktet.

Aj.

Man vill ju inte rynkas och få läderhud.

Ja ja skit samma bara man  slipper stängseljobb.

Sen kan man hoppas att Challe kan laga hästtransporten så att hjulet i framkant kan användas igen...det man hissar transporten upp och ned med. Idag fick jag hiva upp transporteländet med handkraft på transporten. Nä. Det ger ingen bra start till själva höbärandet.

7 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Jädrar! Ibland staplas verkliggen alt elände ovanpå vart annat.

Grattis till Challe - tror jag. Jag har fortfarande inte riktigt förlåtit honom för häromdagen.. *skrattar*

Freja sa...

Vilken kraftinsats du gjort idag! Här är båda ungarna nere för räkning, sjukstuga... Tycker ni plockade ihop en bra ppresent, chips skule jag oxå vilja ha. Mmm Salt 'n vineager....

Lisbeth sa...

Ett liv med häst innebär kärleken till de stora och små liven aldrig annars att man skulle slita så där. Jag tycker det var en bra present du hittat på. Egentligen så är det ju tanken inte innehållet.
Kram på dig

envingad sa...

Men jösses..får du tampas med höbalarna alldeles själv :/ huga vilket slit!
Hoppas ni får en fin födelsedag för pappsen i morgon nu :)
Kram

S sa...

Oj vilket slit, men du fixade det till slut!
Kram

Blondie sa...

Grattis till C!! Ja, alla är förkylda inkl jag, en förkylning from hell !!
Jävla muppvirus att ställa till skit...
Ha en bra dag!!

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Heja heja dig!! Å grattis till den vita linne-byxan :)!!