onsdag 4 april 2012

Flink, Flinck



När Flink är med på "Efter tio" kommer inte ens Malou till tals.

Skönt för hon snackar för mycket.

För ofta och i mun på andra.

Sen har jag lite svårt för han Flincks blundande. Jag vet inte själv var jag ska titta.

Så önskar jag att livet kunde vara lite lugnt. Lugn och ro.

För vad är det med folk. Det är så ofta jag häpnar numer över saker. Ord. Stämningar som jag är jättekänslig inför.

Nä jag fryser som fan av den här förkylningen men jag ska gå och unna mig en jäkla dajm.

Jag fick nämligen ett paket från jävulen igår. Dajm och ett hjärta.

Det är tur att man har bloggvänner som lyser upp livet när annat folk beter sig som dom gör.

Tur och tack!

4 kommentarer:

Tråktanten sa...

Bloggfolk är fantastiska!

Lisbeth sa...

Vet du jag tycker vi ska avsätta Malou hon har gjort sitt nu. Skrattar när du beskriver Torstens blick. Kan det var konstnärssjälen som han inte vill att vi ska titta in i. Måste bara säga att du har då ett riktigt charmtroll till dotter. Vilken mimik hon har. Fast hon gör till sig så känns den så äkta. Hoppas hon fortsätter så i livet och att ingen i omgivningen läs skola tar av henne det
Kram

Bitte sa...

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser Torsten....oj oj.
Jamen visst är det kul med bloggeriet :) Har träffat så mycket nytt folk tack vare bloggen, det blir som ett nätverk över landet, verkligen berikande :)

Ergo Sum sa...

Tycker inte om Malou. Tycker inte om Flinck. Människor som tar en massa plats på andras bekostnad. Har jag svårt för.

Åhhh, förstår att det måste vara underbart med oväntade små gåvor. du är värd det alla gånger.

Kramar