onsdag 4 april 2012

Lagkapten

Ja så kan det gå en dag när inte Dillen varit hemma.

Tomt och ensamt.

Det är ju han som är lagkapten här hemma.

Den som kommer med uppslag, hyss och andra betänkligheter.

Han Dillen har varit med Challe på jobbet idag, för att han skulle till sjukan och kolla levervärdena igen.

Jag är så orolig att det var bättre att Challe gick med honom.

Ingen trodde på sjukan att han var tolv år som han är. Nä han är tränad Dillen. Självtränad.

Han har nån icke ditsatt hyperaktivitetsdiagnos. Den gör att han ränner runt.

Fast han överraskade med att vara lugn på Challes jobb idag. Inga incidenter alls. Det gör mig orolig, väldigt orolig.

Ja jag har lite magkramp inför morgondagens testresultat.

Jag vill inte vara utan Dillen jag inte.

Annars har jag slagits med förkylningen idag med då. Den dan man blir utan förkylning så blir det väl tomt.

7 kommentarer:

Pipan sa...

Dillen verkar vara en enastående hund. Personlighet professional. Skulle ju inte vara nå vidare om han har nå vaj.

Freja sa...

Fy, det är jobbigt när djuren är dåliga och man inte vet hur det ska gå. Jag tassar på tå runt vår 15 år gamla katt och oroar mig bara han andas tungt... Jobbigt eftersom han varit en snarkare sen han var liten, men nu inbillar jag mig att snarkningarna beror på att han är dålig...

Blondie sa...

Ja, det är svårt när när hundarna o andra djur börjar bli gamla o man vet att deras tid blir kortare o kortare. Men man har ju det ansvaret att låta dom slippa lida. Det bästa för dom o en själv är att de får somna in en natt lugnt o stilla. Hoppas han klarar sig ett tag till men 12 år är mycket på en stor hund.
Hoppas du kryar på dig o kan njuta av påsken, kram.

dianasdrommar sa...

Inte kul när djuren blir gamla.Hoppas du får en härlig påsk kramar i massor Diana

Malin sa...

Baksidan med våra underbara fyrbenta, när dom börjar bli gamla och sjuka, hemska tanken att en dag få fortsätta utan dom. Hoppas han kommer igen och att ni får många mer härliga år tillsammans!
Kram och krya på dig!

Babs sa...

Blir ledsen när jag läser det här, hoppas att han kommer igen!
Kram

Ergo Sum sa...

Hoppass, hoppas Millan. Förstår din oro!

Kram