fredag 6 april 2012

Släkteländen



Nej det blev knepigt igår när ingen veterinär ringde.

Hade man stressat upp sig, ringt och påmint om svar, blivit lovad svar också bara uteblir det.

Jag kommer aldrig mer sätta min fot på detta djursjukhus den saken är säker.

Jag var inte förtjust i veterinären heller när jag träffade henne.

Höjdpunkten igår var iallafall när jag blev pålurad en ajfån.

Nu blir det lättare att sätta sina avtryck på nätet.

Inte alls dumt. Det här var nån sorts kampanj så halva priset!

Men dyrt ändå tycker jag.

Idag då.

Pyret är hos kusinerna. Hos svärmor. I say no more.

Det hade varit trevligt om det hade gått och umgås allihop nu under påsk men nej.

Vi kan inte umgås alls.

Pyret är bara där ibland sådär lagom ofta för att inte bli förstörd typ.

Äh.

Släkteländen.

Ja så får det väl bli en tur med hundarna.

Men det snöar dasslock.

Trudelutten har iallafall fått sig en klövjeväska att bära på inehållandes vattenflaskor.

Nu kanske man kan slippa gå flera mil innan hon blir trött.

8 kommentarer:

Ergo Sum sa...

*ler* Ja huvaligen för släkten. Som man inte kan välja. Som man måste.. Isch..

Blir arg över att du inte fått svar!! MYCKET dålig stil!!

Kramar i alla fall!

Freja sa...

Jag har skickat iväg ungar och man till svärmor över påsken så att tantaluran inte får för sig att komma hit... Ungarna är så pass stora nu att de själva ifrågasätter den världsbild som svärmor försöker få dem att tro på... Som att det är synd om deras pappa som måste vara hemma med sina barn så mycket... Jag försöker inte ens umgås med henne längre, den energin som hon stjäl behöver jag till annat!

Pipan sa...

Svärföräldrar from Hell. Ja vi åkte inte till Mora nå. Plutos farsa fick för sig att åka och HÄMTA UNGARNA i morgon. När vi skulle komma. Med den kalabalik som det innebär så sa Pluto ifrån. Vi åker inte. De kunde ju har frågat

Och jävulen till sjukhus och veterinär att inte ringa upp. Fy fan vad dåligt. Gå och fundera hela långa påskhelgsjävulen. BAH!

Lisbeth sa...

Många har ju samma släktproblem som du har. Synd nog så väljer man inte sin släkt. jag har haft tur och är nöjd med alla mina. Som tur är så kan man i dag välja både doktor och veterinär. Dags att du gör det. Verkar vara en nonchalant person du stött på
Sköt om dig

Babs sa...

Du gör rätt i att byta sjukhus, faan vad dåligt av dem.
Ja du, släkten väljer man inte men jag har haft tur med min.
Kram och ha en fin påskafton.

Syltgrisen å Grodorna... sa...

Tänk om man fick välja sin släkt!!!!!!!!! Glad påsk millanvanillan :) KRAM ps. å skaffar du wf måste vi spela :D .ds

Blondie sa...

Dålig stil att inte höra av sig.. :( Sånt gillas ICKE här!!
Smart att lasta på henne lite så det blir jobbigare att gå :)
Min släkt är underbar, har alltid haft så roligt men lider med de som inte har det så.
God fortsättning på Påsken!!

kicki11 sa...

MEn herre gud så dåligt av veterinären att inte höra av sej. Jag förstår din oro.
--------------------
Släkten är inte alltid så roliga ....nej....nej...och åter nej.