torsdag 13 december 2012

Världen är uppåner


Ja jag vill bara informera er alla intressenter om att jag försöker stå ut.

Med den fysiska tillvaron.

Högaffeln har av misstag grävts ner via nacken rätt ner i skuldrorna.

Migränen tar tacksamt emot givan och puttrar på lite extra fint i motorn.

Inget läte som en svårstartad rysk gammal traktor där inte.

Drivremmen är fräsch som fan.

Jag håller motstånd med medikamenter av diverse slag och försöker vara lugn och balanserad.

Precis som om det vore lätt för den att hålla balansen som inget balanslod har.





Men jag lever ändå gott på att Fjanten börjat dricka även han, ur nya eluppvärmda vattenbaljan. (som funkar super)

Alltid nåt sa bonnen vars gård var full av skitgöra.

Så kom Pyret hem och sa att en klasskompis spytt på skolan idag.

"Tror du jag kan komma att bli smittad?"

.....eh....eventuellt va...

Jamen gör det lite svårare Gud. Det är väl enkelt det här tillståndet jag befinner mig i.

Ja, ja.....

Men inte imorrn, för då behöver jag till den där osteopaten, och få ett liv igen.

Jag har själv försökt att dra ut högaffeln, men det verkar behövas en del mixtrande, för att bli av med den.

Det är märkligt, för annars smäller de av, så fort man börjat lyfta någorlunda med dem.

Allt som stavas grep eller gaffel smäller av bara man vinkar med dem. Skitgrejer.

Määän.

Nu sitter den jäkeln som berget.

Världen den är obegriplig den.

Ungefär lika obegriplig som att Challe tror, att vi efter min behandling imorrn ska iväg och julhandla sportgrejer, på nåt favoritvaruhus.

Även om högaffeln dragits ur, så kan det ju bli som när proppen dras ut, att det finns ett visst utflöde.

I vävnaderna i det här fallet.

Vänstersidan har ju gått torr en vecka nu, så det kan bli chockat. Uppvärmt.


"Tänk om man bara kunde vagga sig nöjd som Pyret gjorde när hon var liten"



Men å andra sidan så chockar ju livet en var och varannan dag så-ja vette fan.

Igår efter stalletbaksmällan så var jag lite chockad faktiskt, för jag har icke eller aldrig på alla plan mått så dåligt som jag gjorde när jag kom in. Mådde illa och visste inte var jag skulle ta vägen samtidigt som jag inte orkade ta vägen nånstans.

Låg bara och grinade, och sa att jag skulle sälja hästarna, för att jag inte orkade mer. Då har det gått långt när hästarna blir nämnda i de sammanhangen. Det kan jag lova.

Det var märkligt alltihop. Nog för att jag nästan svimmat och spytt, för att jag tagit ut mig i mina dar, men det här.....nä.

Udda tillstånd.

Men enligt 1177 så ska man icke vila om man har ont i nacke eller rygg. Det blir bara värre då.

Ehum.

Världen är uppåner.




7 kommentarer:

Linn sa...

Enligt 1177 ska man dessutom, bara ringa till dem om det inte är nåt livshotande...tman ringer knappast till dem för att småprata utan för att man inte vet om det är livshotande...

Anonym sa...

Usch!!! Hoppas ni slipper magsjuka uppepå allt det där andra skrotet!
KPD !/Mormor

kicki11 sa...

Oj, det var inte roligt att du känner dej så sjuk. Hoppas att du snart känner dej bättre. Försök att ta någon värktablett snälla Millan. Det kan lindra lite grann. Sänder dej en varm kram.

Madeleine sa...

Men kära du! Som vanligt vet jag inte vad jag skall skriva, blir stum... Men jag önskar så in i helvete att nu får det väl ändå vara NOG! Du förtjänar inte all den här skiten. (Nä jag tror icke på nån jäkla gud, möjligt vis en nån typ som gillar att plåga vettigt folk...)
Hoppas ni slipper magsjukan och det blir bättre efter besöket i morgon.
Kram

Ergo Sum sa...

Tack Millan - för jag ÄR faktiskt intresserad av hur du har det. Fortsätt orka tills i morgon - då är det osteopaten.. Och magsjukan, nej det blir det inget av!

(Härligt att Fjant dricker som han skall!)

Kramar

wildrose sa...

Stackars dej!

Och hoppas nu att dottern inte får magsjuka också!

Du har det inte lätt du.

Kram!!!

Freja sa...

Huuua så otäckt det låter. Osteopaten får allt ta och göra uderverk nu så du slipper ha det så eländigt. Skickar lite extra styrka och värme, du behöver den bättre än mig!