tisdag 29 april 2014

Smoothies och gröna grejer

Ligger här efter att ha genomfört dagsverken som att duscha och klä på sig. Det går lite lättare nu i alla fall och jag är inte tokandfådd efteråt längre. Ja och därefter matintag och utsläpp av hundar i trädgården. Sen är man färdig...

Maten är väl likt den på hälsohem höll jag på och säga. Smoothies och gröna grejer. Jag har som plan att växla upp immunförsvaret nämligen. Vi får väl se om det går och hur lång tid det tar. Gluten/vete äter jag ju inte eftersom jag inte tål det. Jag får dessutom ont i magen av mjölk så det går också bort. Istället driver jag med kokosmjölk/fett/olja, mandelmjölk, mandelmjöl, ja glutenfritt mjöl o pasta etc. Men jag har tänkt uppgradera det här nu och ta bort rätt mycket av spannmålet och hälla i mig än mer grönt.

Jag tycker inte att det är svårt att ha bytt kost. Tycker att jag mår bra av att äta annan frukost och magen blir allt bättre. Ska väl köpa nån sån där grönsaksmixer dock eftersom den andra mixern inte fixar broccoli o dylikt. Blir lättare då när jag kan fixa maten själv. Pja om än att jag inte bara tänkt att äta grönsaker. Tycker allt att i alla fall min kropp kräver protein och kött. Och choklad förstås- modell mjölkfri!

Vi får väl se här framöver om hela jag kommer att anta en grön färg. Jag är ju jävligt grön på insidan redan innan.....

Nåja.

Jag tycker att det går lättare nu att inte ha pållarna hemma. Inte för att jag varit orolig för att de inte ska må bra, särskilt inte Fjanten, utan mer för att jag är van att ha dom drällnas här. Nu har jag vant mig och tycker det känns tryggt att de är på kollo. Stoet är det väl lite logistik kring ännu förstås. Challe och Pyret är till henne ett par ggr i veckan och kollar till henne. I helgen var de med och bytte hage på hästarna och fick en fin ridtur/promenad en timma i solsken.

Annars då......

Challe är på G o har gillrat grävlingsfällan med fisk. Helvete. Det luktar fisk lång väg kan påtalas. Vi får väl se om vi lyckas fånga nåt djur. Challe tror på lodjur han - men det vill vi inte ha i tack. Men jag tror det är lugnt för de är nog för skygga för att ränna här precis utanför gårn. Äh. Egentligen kommer vi bara bli ställda om det fastnar en grävling däri. Vi är inga jägare direkt jag och Challe. Fiske är väl det närmsta vi kommer det måhända. Men vi vill inte ha grävlingsinvasion som förra året, för grävlingar de ä inte särdeles skygga av sig. Inte de som bor här i alla fall och jag är förbannat rädd för att de och hundarna ska ryka ihop ordentligt. Det var några inte så kul incidenter förra året med en skadad tass på Blomstret. Aj, aj....

Inga kommentarer: