torsdag 10 juli 2014

Noll rubrik

Det är varmt. Om nån stackars sate nu missat det. Jag lever med en fläkt under armen, mkt vatten, solskyddsfaktor och paraply=bärbart parasoll. Men jag är glad för att jag ändå kunnat bada lite i år. Förra året gick det inte pga somliga sår och blåsor på ogynnsamma ställen. Kan till och med njuta lite i solen. Det räcker för mig. Klarar numer femhundra meter i sträck o gå. Inte illa för en invalid.

Det som stör och skrämmer lite nu är att jag måste laga en tand. Ser att det är ett smärre mörkt hål i hörntanden. Och jag törs inte ta bedövning för vem vet hur det slutar men jag är apkass på att laga tänder när det gör ont. Tycker det gör sådär äckligt ont i tanden.

Nä, usch. Man kanske ska rycka ut tanden för egen hand. Jag har ju så många ändå o äta med.

Det blir inget seriöst inlägg av det här - det känner jag. Det blir sällan seriösa inlägg förvisso annars heller, så det här smälter väl in i mängden så att säga.

Ja och slutligen så är det som förut. Jag har djur som gäckar mig. En katt som rymt hemifrån, en häst som vägrar komma hem och ett sto som leker drake. Men man är van. :)




1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Skickar en kram. Glad för femhundra meter. Mindre glad för tand.