fredag 6 december 2013

En bitter jävel

Somliga vänder sig direkt till Hin håle för att få svar på sina frågor. Jag tar omvägen till Gud.


Frågelådan:

Folk pyntar som galningar innan jul, hinkar glögg och vräker i sig pepparkakor. Du har gjort mig till veteöverkänslig, så det där med pepparkakor är inte så jäkla gott eller smidigt längre. Eventuell alkohol drar mig bara än längre in i överkänslighetens dimma. Glögg går fetbort alltså. För att inte tala om somliga mediciner som hade varit bra att kunna ta nu när lederna och ryggen knycklat ihop sig likt nåt jävla överspejsat/laddat dragspel. Hursomhelst så ligger jag här jävlig och dan, när jag egentligen skulle stå med ett flin och en hojt i ena näven. Inte att förglömma glitter i håret och en glimrande kula i vänsternäven. Nu har jag istället enbart taggtråd runt skallen och julgranar som växer inne i skallen. Var det menat så?

Svar:_________________________________________


Jag ligger här och tänker att djävulen- alla andra lever minsann ut sina liv, självförverkligar sig själva medan jag dryper av svett här i soffan bara för att överleva. Okej. Jag kan erkänna. Idag står jag inte ut med att andra är så lyckliga i glöggens anda. Jag är en bitter jävel. Är det därför du satt mig på extra livsprövningar?

Svar:____________________________________________

Jag tycker att det är märkligt Gud, för jag har en bekant som frågar Hin håle om diverse viktiga saker och hon får svar på varenda fråga. Jag har frågat dig många gånger och länge nu, men svaren uteblir. Vad fan är det frågan om? Är du så där förbannat upptagen som resten av världen?

Svar:_______________________________________________

Gud när nu allt är så jävla eländigt. Skulle jag åtminstone kunna få en traktor i julklapp? Och ett nytt stall. En ny gård med ridhus, så jag kunde sitta under en filtjävel och se på när nån annan tränar Fjant här framöver? Det kanske blev mycket. Nåja. Ett lass grus då?

Svar:___________________________________________________________

2 kommentarer:

Pipan sa...

Ja du vet vad jag har sagt.

Ergo Sum sa...

Mmm… den däringa gud… och alla som prövas. Om man åtminstone hade tron så skulle det kanske vara någon mening.. Kram