måndag 2 december 2013

Airborne

I morse ville jag dö. Just nu har jag gott om livslust. Stabilare än så är det inte nu.

Jag vill naturligtvis inte dö - men ibland vet jag inte hur jag ska orka leva. Jag skulle behöva vila från kroppen ett tag. Bli nedsövd i ett år och sen vakna igen.

Bara för att jag sa det här så hamnar jag väl i koma här under December månad.

Jag är ju sån i sinnet, barnasinnet, så att jag ännu tror på magiskt tänkande. Ja om jag gör så eller tänker si så kommer det att hända/eller inte att hända.

Jag har inte blivit äldre än så.

Nämen det är de senaste dagarnas förfall och nedbrytning som fått mig att vobbla. Jag blev så besviken på hälsan, när jag höll på att svimma på VC förra veckan för att de hade kafferast. Ja, jag fick ju vänta lite för länge. Jag har ju inte mått bra tidigare heller såtillvida att jag orkat göra nåt speciellt, men jag har mått så pass bra nu ett tag, att jag mått bra när jag vilat. Jag har haft normala förkylningar om än ordentliga sådana, men jag har känt mig pigg i jmf.

Så pallade väl inte kroppen med den sista förkylningen, eller om jag inte heller tål Stesoliden jag fick ta mot kramperna som blev där ett tag. Jag tror det är alla virusen faktiskt som triggar igång immunförsvaret igen. Men jag lär nog vara väldigt försiktig med den där medicinen också framöver....

Men faktumet över att jag troligen kan bli kass av enbart virus, att det kan dra igång skiten med brännande muskler, hud och slemhinnor igen - hård insikt. OM än att det kanske inte går på så hårt som när jag åt den där medicinen som jag inte tålde....men ändå.

Igår var det en insikt för mig ungefärligen som när man kollade på filmen Outbreak, och då det Mutabaviruset muterade till airborne.

Ja ni tycker så klart att det är en väldigt överdrift, men jag känner mig rätt handfallen faktiskt. Virus har hela tiden varit en triggande faktor, även under medicinering. Jag har kunnat förstå att virus ett bra tag efteråt kan trigga det som inte riktigt läkt. Nu tyckte jag att jag läkt en del.....klarade förkylningar skapligt.....kan se i efterhand att jag varit så mycket bättre.

Nu är jag andfådd igen, ont i tandköttet, munnen svider, kroppen kliar, bihålorna svullna, ryggen värker och musklerna är förbannat varma. Ja även om den här reaktionen är en liten knivsegg av ohälsa i jmf med i våras. Man blir klen av att ha varit bättre och sen när det blir sån skillnad, och man blir påmind då blir det bara mycket. Egentligen kanske det är så enkelt att det kom så många förkylningar från Pyret på raken, som immunförsvaret inte riktigt hunnit läka sig inför. Det behöver ev inte vara så här för alltid.

Jag är väl inte apkass. Om man är riktigt dålig så håller man också käften och gnäller inte så förbannat. Nåja, nu gäller det att inte oroa sig för en uppgradering av den här sjukan nästa gång Pyret kommer hem med en förkylning. Kommer det tätt inpå nu, så har då jag ingen plan för hur det här ska hanteras.

De som tjänar på det här är väl Apoteken trots allt. Jag är åter storkonsument av kylbalsam.

Det känns ändå bra att man som sjuk bidrar på nåt sätt.



Hursomhelst en bra film tycker jag......trailerlänk enligt nedan:


http://www.youtube.com/watch?v=Mj9SUJdpJS4

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Skickar mängder med kramar - som om de hjälpte. Mitt i allt det andra.