fredag 8 november 2013

Svårlösta resonemang

I stan har de grava problem med katter. Det gnälls om de går över tomten, eller än värre rör sig runt den dyra exklusiva bilen.

Häromkring har vi problem med varg och björn på gården. Mina hästars nagelfixare, hade tex nyligen fått rycka in sig och sin hund pga björnvisit på tomten.

Men det får man inte klaga på. Man har ju valt att bo på landet.

Men om man har valt att bo i villaområde, så har man tydligen inte valt att bo bland katter.

Här blir man glad om det är en katt man ser.

Men folk har problem med olika saker uppenbarligen.

Dock håller resonemanget dåligt, när folk i villa går på knäna pga katt på tomten, men samtidigt vill se ökande rovdjurstammar. Gärna inom några få län då. Det gör inget heller om de råkar hamna på en yta på landet som är skapligt tätbebyggt, och där det egentligen inte finns så stor skogsyta. Inte så snällt mot rovdjuren, för de får i onödan dåligt rykte om sig att vara just farliga. Ont om plats och revir...tja då kommer de närmre folk.

Nåja, länsstyrelsen har att göra nu i alla fall vad gäller björn......Björn var förresten och horrerade där jag i princip är uppväxt hos min mormor och morfar härom månaden. Jag vet inte om den ville hälsa på hästarna där eller vad den hade för ärende. Kanske ville den säga " hej"!

Ja, ja perspektiven på problem är hursomhelst olika.

Annars sover jag mest. Vet inte vad som har hänt, men jag känner mig skapligt avslappnad i alla fall.
Dock är magen sönder. Tänker inte gå in nåt närmre på hur den antas vara sönder, men inget märkligt egentligen med tanke på att samtliga slemhinnor varit trasiga ett tag. Dock kanske detta bör åtgärdas på nå vis.

Men jag har ju sagt upp mig från sjukvårdens tjänster och blivit självpatient.

Nä. Det är svårlösta resonemang som tas upp här på bloggen här idag.













3 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Jo, men så är det. Problem är problem. Eller inte. Beror på perspektiv. Och kontext.

Hoppas att din mage inte krånglar alltför mycket. Också det är ju relativt dock. Vad som är mycket då. Och hur mycket man tål..

Kram

Lisbeth sa...

I och för sig tycker jag mest synd om katterna som måste bo i stan. kan inte vara lätt med alla faror och människor som inte gillar dem. Blir jag katt i mitt nästa liv ska jag bo på landet
Ha en fin helg
Kram

Pipan sa...

Ja svårlöst var ordet. Elände med magen. Men skönt å sova även om det fungerar dåligt med allt man vill göra eventuellt.