måndag 15 april 2013

Mr Weasley och andra galenskaper



"Fjant eller Mr Weasley om ni så vill."




Det är lite rörigt med djuren här hemma. Blomstret löper, och är arg på Dillen som börjat visa visst intresse. Trudelutten är skendräktig, hungrig, ynklig, orolig, trött och är som ett plåster på mig. Dillen han letar mat, och därutöver sover han mest och ska sova på mig. Trivsamt.

Annars då. Lätt huvudvärk och stel i kroppen. Mkt bättre än den värk jag haft på sistone i ryggen. Självaste ryggraden. För att inte tala om musklerna som brunnit. Det har varit så illa att jag inte kunnat ligga intill nån, och jag har känt obehag om jag fått mig en kram till livs. Så är det när man har ont ända ut i huden. Idag är viruset bättre och därmed också värken. Okej lite halsont men inte omöjligt att svälja precis. Nä man är orolig så att inte smärtsystemet slår bakut fullständigt med fibromyalgi på köpet.

Tack för den el doctore i såna fall. Finns det några fler preparat vi kan prova, utan att följa upp, så man kan få ytterligare nån sjukdom. Det känns lite klent med dom jag har i dagsläget.

Nä. Jag ska byta läkare till doktor Plura ja. Han är tydlig åtminstone åt vart han vill komma.

Vad pulsen anbelangar så ligger den icke över hundra längre. Men ändå högre än normal viloplus. Det kanske är därför som jag är så rosig och fin. Å andra sidan dryper pulsen ner till ca 40 slag per minut på kvällarna, så det blir lite kompensation där. Nä. Jag är för andfådd när jag går. Jag får ta upp detta under min käcka telefontid på Onsdag, som jag fick för dryga veckan sedan. Vore ju missflyt om man dragit på sig en hjärtmuskelinflammation, utan att ens träna. Svårt eftersom träningen framöver av ryggen är så viktig enlig expertis. Äh. Sen vet man ju aldrig med mig och mina EKG-mönster. Ibland tycker läkaren att de ser okej ut. Ibland blir jag inlagd för att det ser ut som att hjärtat jobbar för hårt. Förmaken är i otakt. Nä. Det brukar ändå sluta med att jag skrivs ut med nån sorts diffus förklaring, om att det nog inte var nåt fel. Lika bra förresten, att man skrivs ut, eftersom man håller på och ådrar sig en hjärtinfarkt var gång man är på sjukan. Sist låg jag ett bra tag med huvudet vid fotändan, med en filt över huvudet och försökte att inte fly. Tro på fan att man skrivs ut med förhoppning om att man ska skrivas in på nåt annat ställe.

Äh.

Annars går filmen "The Hobbit" varm här hemma. Mkt bra. Jag är som frälst i de där filmerna. En hel del klokt sägs och miljön är underbar.

Pja....så jag är inte på så kasst humör ändå....endast skapligt sur över att Challe den jäveln dragit ner på värmen. Jag kan inte leva och verka i 18 plusgrader. Då åker täckvästen på och halsduken. Det ser förjävla träligt ut om man nu måste stöta på nån mänska. Men va fan. Man har haft värre grejer på sig i dörren när man öppnat den. Först stormar de prickiga ut och ställer till oreda. Därefter så kommer man på att Onepiecen man lovat sig aldrig köpa, korvar sig, så det ser ut som om man äger en snopp i väldigt stor storlek.

Sånt där är känsligt på landet. Rykten sprids fort.

Nä. Nu får jag väl gå ut till hästan. De vill ha kraftfoder och jag tror det har slutat ösregna. På förekommen anledning, så kan jag väl säga att de där galningarna, står ute i ösregn istället, för att gå in under tak. Det tak de stått inunder halva vintern och sölat ner innanmätet.

Sen funderar jag på att ge Fjant ett mellannamn såsom Mr Weasley. Inte för att han är rödhårig men de är lite lika de där två.



5 kommentarer:

Milla sa...

Hobbit är kanon. Såg den i lördags =D Ha det så gott du kan, kram.

Pipan sa...

Kropphelveten. Och Hobbit... jag var rädd att bli besviken men Åsa hade försäkrat mig om att det var samma musikteman osv. Och jag blev inte besviken alls. Nu måste man bara vänta....

Lisbeth sa...

Du är väl för härlig du. Man läser en rad och tänker stackars dig. Sen läser man nästa och vänder och småler när du beskriver din vardag. Jag tycker du ska få farbror Svens tapperhets medalj
Sköt om dig
Kram

Ergo Sum sa...

*le* Förlåt mig Millan att jag fnissar lite, men kommentaren om att det så lätt sprids rykten på landet är ju bara för mitt i prick. Och så fick jag en bild av det hela...

Hoppas, hoppas att du fortfarande idag (onsdag) mår bättre, med "bara" jävligt ont.. Och att det däringa telefontiden ger något. Annat en ny huvudvärk.

Kram på dig och Pyret. Challe är jag sur på. Höj värmen för bövelen!!!

S sa...

Du har då att stå i. Tur att du är en tuffing som har livskraft kvar trots all jäkla skit.

Kram!