tisdag 23 april 2013

Hoppa över sommaren


"Ett mkt typiskt bra hår."


Den som väntar på nåt gott väntar tydligen inte förjäves. Efter att inte ha klippt mitt långa halvt uppklippta hår på en längre evighet, så har det nu i princip blivit jämnlångt. HA! Det betyder att man kan klippa det själv. Så finurligt. Så jag har klippt lite nu här på morgonen. Challe han får jämna till sen ikväll. Så har man sparat peningan och en rygg som mår fan i en frisörstol.

Sen gjorde jag en kullerbytta i huvet igår, och kom fram till att man må planera sommaren som en invalid, vilken inte är beviljad invalidutrustning. Nog tänker jag följa med på diverse grejer ändå. Som att åka till Sjötorp och köpa glass. Jag ska med till Liseberg och annat om det så ska ske i en madrasserad luftballong.

Så jag tänkte köpa mig nån uppblåsbar liggstol, men hittade ingen bra. Så jag klippte till med en sån där megastor Saccosäck som de hade rea på för några hundralappar. De kostar ju över tusenlappen annars. Kan vara mkt funktionell att ha i trädgården bredvid poooolen med, för den som behöver ha grejer som formar sig efter ryggen.

Men så här i efterhand så kan jag väl konstatera att det kan bli tungt att dra omkring på den där. Jag kanske skulle ha lagt pengarna på en klippning istället. 1.60 gånger 1.20 tja......Man får skaffa en skrinda att dra den på och sätta sele på hundarna så kan de dra den. Då kanske de inte har ork för att leva fan när man är på bortaplan. Tuvär råder det ju hundförbud på de flesta av ställen, men om man kan få dem till att kallas för handikapphundar?


"Trädgårdhästar. Byte av grind ett måste. Fjant har börjat rusta ner hundgrinden. Hundgrind eftersom hästarna egentligen inte skulle gå där."

Man får vara kreativ minsann. Sen kan man händelsevis bli väldigt mkt mer handikappad i ryggen av att ha med sig två galna prickar i folksamling. Fast Dillen han blir förvisso jättelugn för han kommer av sig. Å andra sidan är han pensionerad och skraltig. Då återstår tjejerna. Tror inte att Liseberg är nåt för dom pga oljuden. Fast popcornen, korven och sockervadden skulle nog väga upp det hela. Men näää och Blomstret hatar att simma så sommarland är också tveksamt. Däremot åker hundarna gärna pulka och stjärtlapp, så vattenrutschkana kanske går. Finns ju båtar att åka i till och med nedför. Jag får väl införskaffa baddräkter också till dom, för det är ju ett måste, samt solglasögon. Man vill ju undvika starr på. De säljer ju faktiskt solglasögon anpassade till hundar nu såg jag. Hur fränt är inte det och bra för ögonen med. Det får nog bli såna. Särskilt som den vita hästen i år kommer att se ut som en zebra. Det är det senaste. Flug/knottäcke med ränder på. De har forskat och kommit fram till att små odjur gärna inte söker sig till zebror pga teckningen. De blir förvirrade tydligen.

Ja det är väl buffel och båg, men hon behövde ha ett nytt hursomhelst, eftersom hon är allergisk mot bett. De får ju stå inne pållanen när bromsjäklarna hugger, men det finns annat oknytt också ju som är farligare såsom knott. De tar sig fan in överallt de jävlarna.

Fjant han får ta hennes gamla mkt braiga flugtäcke han. Det är lite för litet för henne. Och nåde honom om han kryper ur det eller har sönder det. Fast han har skött det där med täcken bra hitintills. Ungefär det enda han just nu sköter sig med. Han är galen och rumpan ligger ofta ovanför plan på stakethöjden. Han borde motioneras fem timmar per dag. Om han nu inte vore så ung förstås.

Sen är jag lite orolig inför gåendet i beteshagen som vi blivit lovade att få använda gratis.( två hundra meter härifrån vilket är lysande.) Oro Nummer ett. Den ligger bredvid ett äldre pars trädgård. Han kommer stå och glutta in där så fort han inte äter gräs. I värsta fall om uppmärksamhetsförsöken inte tas på allvar befarar jag att han studsar över och råkar hamna i deras pedantskötta trädgård. Jag är också rädd för att han kommer att spexa till det när hembygdsgården har sina fikadagar och pizzakvällar. Oj vad han kommer att ränna runt och i bästa fall råka hamna på just hembygdsgårdens gräsmatta, göra en och annan bredsladd på det perfekta gräset, för att därefter vilja smaka på pizza. Hoppas zebran inte kommer efter.

Nä. Det kanske vore säkrast om vi skuttade över den här sommaren. Mkt meckel och orosmoment.



3 kommentarer:

Unknown sa...

Djur och barn och skröppel. Ja, det blir en del att planera och oroa sig för.

Ergo Sum sa...

NAJ - inte strunta i sommaren inte!! Men. Det låter inte helt enkelt - det däringa livet! Och du - skickar en massa styrkekramar!

Lisbeth sa...

Det där kan du kanske tjäna pengar på. Många fina ideer att utveckla. Lite mer tänk bara så blir nod iderna säljbara och du självförsörjande
Ha det fint i helgen
Kram