onsdag 14 mars 2012

Åhhh igen

"Fjanten som liten. Han var kass på att hitta spenarna när han var nyfödd. Vi fick kliva in med flaska och ge och sen föra flaskan mot spenarna. Man har ju inte så gott om tid om de ska få i sig den där allra bästa råmjölken"

...ja det är stängselgöra igen.....I say no more

Hästvakt är hursomhelst fixad till Sälenresan..ja det var den halvt redan tidigare men ändå.

Hon lär få en del att göra.

Det är först när man åker bort och lämnar över till nån annan som man inser hur mkt man har i huvet och dribblar med och allt som ska göras. Även om de nu bara får gå lösa in och ut i stallet återstår ändå resten.

Åsså har jag varnat för Fjantjäkeln. Inga besök dagtid i hagen tack.

Fast han är mysig för igår stod han och pussade skolbarnen med mulen över stängslet.

Fjant kommer bli bedrövad nu när skolorna härute läggs ner.

Vad ska han då göra på dagarna?

9 kommentarer:

Madeleine sa...

Hoppas du mår lite bättre i dag, var lite rädd om dig och försök ta det lite lugnt även om måsten hopar sig och solen är varm...

Lisbeth sa...

Vad skönt att det löst sig med hästvakten. I och för sig hade vi inga problem för kortare tider. Det var många som vill ta på sig det då men ändå inte ville ha en egen häst.
Ha det fint
Kram

Carina Sjölund sa...

Bra att du fick hästvakt.
Det är det som är baksidan med djur, när man ska åka bort.
Men jag har alltid mina svärföräldrar att inlita att passa Izor :)
Kramen på dig♥

Pipan sa...

Jag brukar tänka när jag får överlämnar-skräck vad gäller hästarna att "vad krävs för att ta kål på dem?" ja då krävs det bra mycket mer än att någon annan än man själv sköter dem och kollar allting varje sekund.

Men jag vet hur det är...

Vi ska bort lördag till söndag och hästarna blir solo över dagen på lörda'n... DET har jag skräck för. Så jag ska väl bara hålla käften =D

Unknown sa...

Åh, vad bra att ni får hästvakt i alla fall! Så ni kommer iväg. När du väl kommer till Sälen så ska du se att oron minskar lite. Det är värst innan.

Freja sa...

Och vad ska de stackars skolbarnen göra när de inte längre har en charmig häst att mysa med på rasten?

Yvonne sa...

Bra att det har fixat sig med hästvakt! Ja nu kommer nog många blommor att slå ut!

Ergo Sum sa...

Hoppas du mår bättre!?

Visst finns det saker att oroa sig för.. Alltid.. Och visst ordnar sig oftast vissa saker.. Alltid..

Kramar

envingad sa...

Va skönt att det ordnat sig med hästvakt :) Oro förstår jag ju att det kommer att finnas ändå och bli över..men så är det ju alltid
Kram