tisdag 1 oktober 2013

Djursjukhus och ett humör som borde skickas på lagning

Det var väl en jävel till dagjävel.

Jag har levt rövare och vänt ut och in på mig själv.

Det blir såna dar ibland.

För mig i alla fall.

Blomstret skadade benet, så igår var vi inne till djursjukan, där vi numer har klippkort.

Samma veterinär som med Trudelutt.

Blomstret var högljudd och skrek i falsett redan innan hon blev undersökt. En mkt smidig patient med väldigt mkt integritet. ju fler prickar desto mer tyckande. Precis som det ska vara. Man skall icke lida i tysthet.

Efter den brutala ! undersökningen, så la hon sig avslappnat på golvet och tyckte det var fint.

Ja dramat kanske var lite uppskruvat, om man sekunden därefter, avslappnat ligger och viftar på svansen.

Sen lämnade vi henne till djurskötaren, och det gick undan med Blomstret, från korridoren och till buren hon skulle vara i under dagen i väntan på riktig undersökning och behandling.

Japp.

Lugn hund på sju år.

Tur personalen är bra...och kan gå fort!! Mkt bra är de faktiskt på den där sjukan, och inget krångel hade det varit med Blomstret sen heller, utan allt hade gått fint. Troligtvis är hon tystare när inte matte är med.

Lite lugnande hade hon fått med. Det skulle baske mig jag också behöva.

Mest för att lugna ner humöret. Vissa dagar vill man ju bara slå sönder nåt. Kasta Apelsiner genom fönsterrutan. Bara för att.

Somliga dagar fixar man inte med att argumentera sakligt eller trevligt. Det enda man tänker är. "Din idiot."

Det är då det är läge att inte diskutera nåt alls.

Imorgon är en annan dag, och då ska jag vara en mer balanserad människa, är det tänkt.

Harkel.

Så att man inte skrämmer nån med avsikt........men jag kommer faktiskt att skrämmas med avsikt ett tag framöver, tillsammans med några andra. Vi är fem kvinnor som skrivit Noveller i boken "NATTMAROR", utgiven av LiLmedia förlag. Jag återkommer i detta ämne. Det är hursomhelst något som är roligt som tusan tycker jag! Tänk att få vara med i en bok! Halleluja! Det är jag minsann både glad och tacksam över. Märkte ni nu att humöret vände....


2 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Först och främst - dassigt med sådana dagar. Och hoppas Blomstret snart är som vanligt.

Och du - VISST ÄR DET UNDERBART??? Och ofattbart?? Och läskigt?? Och allt annat där emellan..

Kram

Freja sa...

Åhh, djursjukhuset, där har vi med klippkort... Eländigt att vara där, men bra att det finns!

Grattis till boken, jag ska definitivt läsa den - om jag vågar...