måndag 24 mars 2014

Arbetsförmåga





Jag hade ett smärre telefonsamtal med psykoterapeuten idag. Man ska ju träffa läkare till veckan så man får lov att höra sig för lite vad gäller hennes bedömning....ja o veckan därefter träff med Fk och läkare. Kul sysselsättning.

- Jag är ledsen men du kommer nog inte att kunna jobba förrän nästa år. Först måste du bli fysiskt bättre sen behöver du bearbeta det du varit med om....eller just nu är med om.

Jaha. Jag som står i startgroparna.....nä....jag klarar att gå på toan.....det är typ det.

Ja hur Fk tänker sig det hela är nog annat det. Däri ingår nog ingen bearbetningstid.

Men igår så var det roligt eftersom fadern o pyret var på hundutställning..... Vår vovve blev bästa tik och det bästa var att hon var så snäll på sin allra första utställning. Pyret höll i henne och sprang med henne de fyra timmar av väntan. Hunden brydde sig inget om andra hundar. Hälsade försiktigt på de hundar hon fick och inget annat. Jättelugn och sansad. Lätt att visa med. Så nu ska jag anmäla Pyret till barn och hundklasser på utställningar i sommar också har jag ordnat så Challe och andra hundkunniga kan följa med. Pyret och hundarna ska ha det kul även om jag är kass.

Även om jag låg hemma igår så skickade de filmer och kort, så det kändes som om jag var med. Härligt!!

Sen tycker somliga att Pyret har en sån duktigt pappa för att han följer med henne på hundutställning. Men jag då? Var jag duktig när jag följde med henne på golfbanan när hon tränade där? Har jag varit duktig när jag kört henne till fiolen eller dansen? Nä, men är man en man så är man tydligen det.

Nåja Challe överraskade och visade hunden rätt bra. Välvisad stod det. fast jag blev lite full i skratt när jag såg filmen....han såg väldigt feminin ut i sina rörelser....men fasen det var stilfullt! Härligt när folk går "all in" när de ska göra nåt.....Heja, heja!

2 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Jasså du - du är inte redo att jobba än? Inte? Konstigt..
Men många grattis din FANTASTISKT DUKTIGA man! ;)
(Men mest grattis till Pyret och vovven)

Kram på dig

S sa...

Roligt att det gick så bra på utställningen, tufft att Pyret fixade det så bra. De växer fort, ungarna.

Usch, som om det inte räckte med alla krämpor, sen ska man behöva hålla på med myndighetspersoner också. Hoppas de är vettiga på fk.

Kram!