söndag 16 mars 2014

Släkt


Fjant, Zebran och ett finger på bild.......................







Har kollat på hingstarnas bruksprov i två dar på webben. Fina typer av hästar som visats tycker jag. Fast kanske lite dåliga bakben och väl mkt sprätt i frambenen. Jag har hellre bra bakben än framben om jag får välja. Brinks häst som blev godkänd tyckte jag var tråkig. Däremot var de andra mer dynamiska.....så det var väl okej. Fjantens pappas avkommor gick det väl sådär för. Fina men lite taskiga bakbensrörelser.

I natt har jag drömt om hästar hela tiden. Inte så dumt.

Annars då.....somlig släkt lever väl rövare som vanligt och har fuffens för sig. Eller ja värre än vanligt. Det går till en gräns när man inte mäktar med sånt längre. Både jag och Challe är vid den gränsen nu. Det märkliga är att somliga har inga spärrar. Man kan tycka saker om folk och vilja säga det till dom, men man kan ju välja tillfälle. Kanske inte "passa på" och leverera när vederbörande för skottelden är sjuk. Men det finns en del som liksom snarare tar tillfället i akt. Det är vackert så.

Jag är förbannat glad för de nära vänner jag har som hjälper mig hålla kursen. Det är ovärderligt. Vänner som jag haft länge, länge och nån lite kortare men ändå att lita på.

Nåja imorgon kommer en undersköterska hit och ska ta prover. Jag slipper bli buren till VC denna gång. Hundra spänn skulle det kosta. Ingenting för bra service tycker jag. De har varit väldigt trevliga de jag pratat med.....distriktsköterskorna alltså. Där beskrev jag kort mitt fysiska dilemma och hon jag pratade med då sa att hon hade vårdat såna som mig med brännskador på huden pga mediciner...så hon fattade direkt. Hyvens.

2 kommentarer:

S sa...

Drömhästar låter trevligt. :)

Jag har inga hemska släktingar men har ju sett hur en del andra har det, fy, gärna trampa på den som redan ligger. Och lägga sig i saker som de absolut inte har med att göra. Vet inte hur en del människor tänker.

Så trevligt att du för en gångs skull mött förstående personer inom vården som inte bara ska ifrågasätta.

Ergo Sum sa...

Hmm - hästar vet jag ju väldigt lite om. Släkter vet jag desto mera om.. Och suck.

Skönt att du slipper ta dig till VC. Och tänk att slippa beskriva saker och ting för dem som egentligen skall veta..

Kram