onsdag 12 mars 2014

Reinfeldts Svärje

Photo: Jag älskar verkligen Reinfeldts Svärje. Förutom att jag ska gå en rejäl utredningsrunda hos Fk:s team så ska jag också gå arbetslivsintroduktion på Af för att mina sjukpenningdagar tar slut. Nu är det ju inte så att man blir frisk efter en viss tidsgräns. Nä....Det finns ju också en orsak till sjukpenningen, nämligen att man råkar vara just sjuk - i mitt fall sängliggandes. Det här är slöseri med skattepengar, byråkrati och jag vore tacksam om jag slapp åtminstone jobbcoachskämtet. Sunt förnuft - var har det tagit vägen?
 
 
 
 
 
Jag älskar verkligen Reinfeldts Svärje. Förutom att jag ska gå en rejäl utredningsrunda hos Fk:s team så ska jag också gå arbetslivsintroduktion på Af för att mina sjukpenningdagar tar slut. Nu är det ju inte så att man blir frisk efter en ...viss tidsgräns. Nä....Det finns ju också en orsak till sjukpenningen, nämligen att man råkar vara just sjuk - i mitt fall sängliggandes. Det här är slöseri med skattepengar, byråkrati och jag vore tacksam om jag slapp åtminstone jobbcoachskämtet.
 
Sunt förnuft - var har det tagit vägen?
 
Jag får väl plocka med mig kylklamparna när jag ska till Fk o Af......Challe får bära mig in....dä blir kul.
 
Annars så har det varit bättre senaste dagarna. Jag är inte mer brännande i huden eller har mer muskelkramper än att jag sover skapligt. Men huden fjällar rätt mkt precis som när man har solat. Ja solat det har inte jag gjort förstås...Lite piggare är jag också men jag kan inte vara uppe mer än typ på toan för då blossar huden upp och det blir rätt fort kramp i lungorna. Jag blir förbaskat fort andfådd och trött.
 
Men allting är relativt. Bara att kämpa på.....ett steg i taget.........
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

S sa...

Huva, jag gjorde en sån där FK-utredning med läkare, sjukgymnast, psykolog, kurator, arbetsmarknadskonsulent och något mer... Jag var så trött att jag kände mig förflyttad till något annat universum. Då var jag ändå på en hyfsat bra punkt i min sjukdom. Känner verkligen med dig, det verkar vansinne när du mår som du mår.

Tänker på dig.

Ergo Sum sa...

R kan fara åt pipsvängen och låta Sverige vara i fred! Och du - önskar att jag kunde kriga för dig på annat sätt än skriva här och slåss i vårt fullmäktige.

Kram