fredag 14 mars 2014

Inte vet jag

Jag har minsann sovit hela natten utan att behöva byta kylklampar en enda gång. En seger i sig. Jag måste ha kylklampar på bröstkorgen för att det bränner rätt konstant där och djupt med. Blir sårigt och jävligt när huden lossnar. Sen så gör det för ont utan att kyla ned samt att musklerna under huden drar ihop sig av nån anledning. Ja det blir drygt att andas då kan man säga. Två kylklampar mot ryggen med så att det inte bränns för mkt och att även musklerna drar ihop sig där. Det stör också andningen. Annars har det räckt med Aloe Vera kräm till övrig hud. Fötterna var väl lite svullna och brända igår igen den men annars skapligt. Bränner det för mkt i huden så domnar den. Ja.

Sen går jag tydligen upp i vikt. Vägde 56 kg i morse gentemot de 52-53 kg jag vägt trots att jag ätit som en häst senaste månaderna. Jag är 1.72 långs så 53 kg är för lite på mig.

Jag ser också att jag begåvas med ett gäng nya pigmentfläckar efter det brända....snyggt. Nej. Men jag bryr mig inte om det är snyggt eller ej-bara det att det inte är jag. Känner inte igen min kropp riktigt.

Ja annars är det på gränsen till halvvilsamt om man jmf. Har haft full schå att kyla bränd hud, få luft, hosta slem, och dricka vatten så att jag inte blir uttorkad. Jag har ju fått ligga i dropp på sjukan pga vätskebrist vid ett tillfälle. Var väl för trött för att dricka tillräckligt då men kroppen kräver uppenbarligen väldigt mkt vätska. Challe gör egen vätskeersättning till mig om dagarna eller så dricker jag Roiboste som fungerar kanon som vätskepåfyllare då det innehåller viktiga mineraler.

Sen är det udda för jag känner mig ju ofta så varm att jag brinner upp, men kroppstemperaturen faller snarare. Även om jag inte kyler huden. Sist jag var på sjukan så hade jag 35.4 i kroppstemp och tyckte som sagt att jag brann upp....samtidigt som jag kan känna mig kall inombords med. Ja jag har sällan en temp över 36 grader numer...

Jag har inte vetat hur jag ska hantera det där. Har fått varva tunt täcke när jag känt mig alltför kall inombords, men då har ju huden samtidigt gått åstad och jag har oftast inte klarat att ha nåt liggandes på huden när det är sådär bränt.

Jag vet inte huden ska väl reglera temp och vätska. Även om huden bara ser bränd ut på tex överkroppen ibland så bränner det för fullt under det översta hudlagret kroppen över samt i slemhinnorna då. Fötterna kan tex se helt normala ut men att jag samtidigt känner att det bränner i dom. Lägger jag täcket över fötterna då så svullnar de och även det yttersta hudlagret blir alldeles bränt och rött. Så hela huden är påverkad. Ja eller så beror det på nåt annat. Ingen har dött av att ha 35 grader i temp så bara det inte trillar under det så. Ja nu kan ju inte jag ha full koll på tempen förstås utan jag har kollat ett par ggr då jag trott att jag haft feber pga frossa.

Skapligt tillstånd. Nåja jag är mest livrädd för att bli förkyld så att skiten drar igång på högväxel igen. Fy fan. Det är rätt bra som det är.

1 kommentar:

Ergo Sum sa...

Millan - fy fan. Är det detta som är bra är det för jävligt. Önskar att jag kunde göra något.

Kram