torsdag 31 maj 2012

Bygdgöra

Det är otroligt.

Bygden härute har sett till att anskaffa och ordan tre grillkvällar på två veckor.

Vi ska umgås tydligen.

Görsköj!!!!

Särskilt när hjärnan flippar ur när man är bland folk.

Det räckte med Pyrets golfträning häromdan.

Jag och femtio barn med föräldrar.

Fast det värsta visade sig vara att man skulle vara med på akriviteten och hjälpa till att instruera.

HA!

Bra tänkt Challe...som är min man o golfpro.....fast han kan ´ju inte vara överallt.

Det skullle tydligen till föräldrautbildning i helgen vilken jag icke tänker gå på.'

Turligt nog så har Pyret tackat nej till fler träningar. Det blir däremot två veckors sommargolf efter skolans avslut.

Men jag kommer ge fan i några grillkvällar.

Pyret vill inte ens att jag kommer den kvällen när de har läger med skolan och ska sova över.

Det räcker med att Challe ska dit och steka hamburgare på em till hennes förfäran.

Tydligen ska han stå med kockmössa på sig.

Pinsamt värre för Pyret.

Ja vi får väl se hur hon gillar att sova med lärarna och de andra barnen som vill sova kvar.

Hursomhelst har bygden övertalat mig till att baka bullar som ska säljas till nationaldan, då det är ett jäkla firande härute.

Det verkar vara lugnare inne i stan med grillningar och annat.

Vi får väl se framemot det till hösten, även om det är vemodigt, att skolan här ska läggas ner.











5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Låter kul med alla aktiviteter Som tur är så kan man säga nej till det flesta eller skicka gubben. Under mina år som lärare sov jag över en natt per år med barnen. Det var alltid en av 25 som inte ville vara kvar. Sedan kom det till några stycken som ville hem under natten. Ofta för de mådde illa av allt godis. Skönt med ett barn som inte vill ha föräldrarna med. Tyder på viss självständighet
Kram

Freja sa...

Umgås = gränsar till tortyr... Jag avskyr alla dessa aktiviteter. Nu har föräldrarna till några av barnen i dotterns klass bestämt att vi ska ha tårtbuffé på avslutningen, alla familjer ska ta med en tårta var... Ingen i min familj gillar tårtor, de få gånger vi har tårta blir den kvar i dagar, fatta hur det ska bli med 30 tårtor som alla har hälften kvar...

Babs sa...

Hahaha, nej man behöver inte vara med på allt, bra att du har gubben som ställer upp så kan du vara hemma och ha det skönt.
Kram

Ergo Sum sa...

Kan meddela att det är MYCKET lugnare i stan med grillningar och annat sattyg. För jag hade nog ansetts vara en enstöring.. *ler*

Kramar Millan - och tur att Pyret inte gillade golf SÅÅÅÅ mycket!

Blondie sa...

Bullbak går ju an, man kan ju bara lämna det vidare.
Ja, o värre blir det när man inte ens får visa sig på skolan för det är piiiiiiiiiiiinsamt!!
Kram.