söndag 13 maj 2012

Migrän, mediciner och drömmeri

Jag har haft huvudvärk av den grövre graden i två dagar nu.

Lyx att vakna med dunk på högersidan och som vrider upp sig på högvolym när man ställer sig upp.

Igår fick jag panik och fick ringa hem Challe som fick fara förbi en kompis som hade citodon hemma.

Det hjälpte iallafall. Ren morfin är nog grejen annars.

Ja, ja.

Så drömmer jag rimliga drömmar.

Inatt hade jag föredrag om andra världskriget inför en fullsatt teater. Den teater som vi ska till på Tisdag då Pyret ska dansa.

Sen drömde jag att jag förbarmade mig över ett barn som egentligen var en orm med dödligt bett.

Gick och bar på det där men gjorde hade till sist ihjäl det för att jag var rädd fär att det skulle bita Pyret.

Det var tufft och jag fick en del kritik då efter att ha tagit det beslutet.

Jag har drömt en massa annat med som inte förtjänar att tas upp.

Nu får man väl gå ut i solen och mocka skit med skallen på halvstång.

HA!

2 kommentarer:

Milla sa...

Men fy vilken dröm! Ormar, barn och död i en och samma dröm, urgh vilken combo.
Hoppas att huvudvärken ger med sig och du får en fin dag...trots hästskiten :))
Kram

Ergo Sum sa...

Millan - hoppas måndagen är migränfri!!!

Inte konstig du drömmer som du gör - men inte desto mindre obehagligt för det! Huva för ormar. Yuk.. Men jag drömmer också ofta om dem.

Kram på dig! I massor!