söndag 27 maj 2012

Loreen!!!!

Japp en ny dag då.

Vi ska på tripp till Karlskoga och Pyret är ivägskickade till skolan.

I övrigt så funderar jag lite över han Danny. Killen som verkar ödmjuk, men som jag tror tar sig själv på alldeles för stort allvar.

När Loreen vann Svenska mellon, så tyckte han ju att Sverige hade kunnat skicka en mycket modernare låt, som hans, som skulle gått bättre i den stora melodifestivalen.

HA!

Nu kanske han sitter på kammaren och funderar lite, eller så tänker han, att han nog slagit till med ännu högre poäng.

Folk.

Loreen diggar jag hursomhelst väldigt mkt, även om det varje år är en plåga, att ta sig igenom ett helt startfält i melodifestivalen. Mycket plågsamt- men i år var det värt det!

Jag gillar när någon med lite mer svårmod får ta plats. När det är enkelt och avskalat och inte nån jävla dräkt för en miljon.

Tänk Perelli blankytan själv, som var utrustad på svenska melodifestivalen, för över hundratusen spänn. Det gick ju åt helvete ändå.

Jag är glad över det.

Perelli har jag aldrig tyckt varit bra. Karisma noll och zero.

Ska bara vara duktigaste mamman, programledaren etc. Duktig, duktig och bäst.

NÄej. UH.



6 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Håller inte med dig!
Perelli gillar jag :) men Loreen nja, inte direkt min favort!
Ha en fin start på veckan!
Kramen på dig♥

Ergo Sum sa...

Och jag håller med dig - till 80 % (?) Gillar inte alls Perelli - alls. Tycker att Loreen är ok. En fantastisk röst. Men.

Nåja - sådär kan det ju vara.. *ler*

Många kramar

Lisbeth sa...

Håller helt med dig. Där här var en värdig vinnare både utanpå och innuti. Jag hoppas att Europa också inser det längre än bara när de röstade.
Ha det så gott
Kram

Freja sa...

Jag gillar både Perelli och Danny och tittar på tävlingen allra mest för glittret! Älskar allt som glittrar, det är nog en hel del skata i mig...

Babs sa...

Jag såg Ryssland sen hoppade jag över låtarna tills det var Loreens tur men tyvärr så somnade jag sen ifrån omröstningen.
Kram

Blondie sa...

Jag såg ingenting av det... Är glad för att Sverige vann men fattar nada av låten. varken melodi el text i mitt tycke. men tur att smaken är delad :)
Min favvo är dock förutom Waterloo 1a gg vi vann just Perelli -99. Man blir lycklig av att bara höra den. Dock har jag lite svårt för hennes person som du skrev..
Ha en skön tisdag!!