söndag 27 maj 2012

Vatten

Började bra med rosor och frukost på balkongen!

Mors dag...min dag....allas dag..äh

Vi har lagt i båten idag.

Redan.

Vi körde till båtiläggningsplatsen med punka på ena hjulet så vi fick hiva oss ur vid ett antal tillfällen och tokpumpa hjulet.

Tur det inte är mer än fem km till båtplatsen.

Humor.

Sen höll jag på att sticka mig på en kniv Challe lagt i utan hylsa i en plastpåse.

Smart.

Men det var bra vid sjön. Sjön lugnar och jag sprider bort dåliga tankar.

Elitloppet på det och jag är nöjd.



Vatten


Du smeker varma tår,
håller kupad hand runt ögontår,
som sakta rinner stril,
i över hundra mil.

Du samlar allt,
gör alltet mindre kallt,
sväljer stort och rent,
svalkar milt och lent.

Du ger mod,
ett stadigt lod,
genom trånga vrår,
dit ingen annan når.

Du slår ditt våta mjukt,
skvalpet lindrar sjukt,
så att det friska gror,
det som djupt där inne bor.










5 kommentarer:

S sa...

Den dikten tycker jag om...

Milla sa...

Låter som en skön helg. Kram

Blondie sa...

Vackert!! Precis så är det.
Lät som en skön Mors Dag, jag jobbade my a** av mig o fick nöja mig med rabarberpaj. Inte illa det heller !!
Ha en bra dag!!

Ergo Sum sa...

Vackert, vemodigt Millan. Och visst är vatten lugnande..

Kramar

Eva Wikmark Walin sa...

Kom in på din blogg av en händelse, vilken fin layout du har! och log lite när jag såg din bakgrundsbild från Gran Canaria - eller hur? mysigt... låter som en fin helg...

Välkommen in på min Balans i livet blogg, lite en samlingsplats för trötta och pigga själar i samklang!