torsdag 3 maj 2012

Pms och pmd

De pratar om pms och nån värre variant av de pmd.

Personlighetsförändring sägs somliga vara i då.

Dvs att man tar konflikter dåligt, känner sig sårbar, gråter lätt, häftigt humör.

Det är inte utan att man tror att man har PMS jämt då.

Det känns igen ungefärligen 31 dar per månad.

Fast visst blir det värre närmre mens.

Men det är nästan jämt skägg.

Tydligen får man antidpressiva piller mot eländet.

Ja sånt kan då inte jag äta. Snacka om personlighetsförändring.

Som när man åt p-piller. Ha! Huvudvärk jämt, deprimerad och ingen sexlust.

Då faller ju liksom anledningen till att käka p-piller.

Sen är jag emot sånt där hormonpillrande, eller iallafall så är jag rädd för det.

Vill gärna inte ha en blodpropp på nåt olämpligt ställe.

Nä.

Nu ska jag gå ut och greja lite i solen. Eller under solen.

9 kommentarer:

Krönkören sa...

PMD är nytt för mig. Undrar vad D:et står för? Demon? Djävlar?

Unknown sa...

Hormoner. Fy fan.

Babs sa...

Har aldrig känt av PMS, och PMD vet jag inte vad det är för något.
Kram

envingad sa...

Hmmm..har aldrig hört talas om PMD..nåt nytt för mig med :)
Kram

Milla sa...

PMD? Post Mortal Dead or what, hihi?
Njut av solen. Kram

Freja sa...

Tror att en del av p-pillers effekt ligger i just de symptom du beskriver ;-)

Lisbeth sa...

Himla tur att jag för länge sedan skipper tanken på att stoppa i mig Ppiller. Efter tredje barnet valde jag att sterilisera mig och det har jag aldrig ångrat. Hormoner som svallar har jag också klarat mig ifrån.Jag är lyckligt lottad. Allt har ju sin gräns. Förstår dig i dina synpunkter tyvärr så kan ju en del inte leva ett värdigt liv och då varför inte lite upp till var och en.
Hoppas att humöret vänder nu när det går mot sommar.
Kram

Pipan sa...

Ja fy fan. För alltihop.

Ergo Sum sa...

Urk. För mens. För PMS/D. Och hormoner.

Har fått problem med sköldkörteln. Det växer en knuta på den. En stor..