lördag 19 maj 2012

Konsten att dammsuga i stallskor

Som jag nyligen skrev på fejjan :

"När man dammsuger gåendes i stallskorna inne-då har det gått långt.

Jag vet inte, men det blir ju skitigt tack vare att hundarna, springer ut och in hela tiden.

Så det spelar väl ingen roll.

Man får ta det värsta och försöka hålla sig flytande.

Annars tackar jag för det fina varma vädret...äntligen.

Men tji fick jag iallafall, för kirschkålen håller på och breder ut sig hejdlöst på gårn, så jag måste ingripa innan det blïr nån jäkla läskig djungel här.

Tänk om de muterar och växer sig två meter höga.

Då har vi problem.

I skogen vid vår grillplats, så är det en stor plätt, som består av  meterhöga ormbunkar.

Pyret brukade gömma sig därinne när hon var liten.

Tänk om man också kunde gömma sig någonstans.

5 kommentarer:

Milla sa...

Kirschkål, blomkål eller tjofräs,skratt. Fy vad kirschkål sprider sig fort och bellis och maskrosor och...hahaha, men de gula maskrosorna och bellisen förgyller i trädgården här hos mig eftersom jag helt saknar gröna fingrar. Njut av helgen, kram du goa.

Freja sa...

Undrar om det är kirskål som håller på att ta över vår trädgård med... Vi väntar på att få ett lager jord utlagd över den schaktade gårdsplanen, men det väcker redan för fullt. Våra stackars gräsfrön kommer inte att ha en chans... Nu har jag svarat på dina frågor!

Blondie sa...

Jag hoppas på sol o värme imorrn när jag är ledig. Igår stormade det nå alldeles överjävligt...
ha en skön söndag!!

kicki11 sa...

Här har det alldeles nyligen visat sej små gröna skiftningar i löven. Vi väntar på grönskan.Det ska bli så härligt med sommar igen.

Ergo Sum sa...

Mmmm - för värma och mmmmm för saker att gömma sig under. Dock inte otäck kirskål.. *suck*

Kramar Millan!