onsdag 16 maj 2012

En utmaning

Jo det gick bra på Pyrets uppvisning igår, trots att jag missade halva dansen för att jag fibblade med kameran som inte funkar.

Jäääääävligt smart.

Nämen vi satt längst bak och tryckte. Med öronproppar. Kollade på telefon när det lät som värst. Ja det var när det spelades jazz. Jag hatar jazz och dessutom blir det inte förmildrande när det är vuxna som spelar.

Så gick vi ut strax innan det slutade och jag tog av mig öronpropparna mitt i ett hårdtrocksparti.

Alltså med öronproppar hörde man väldigt bra men utan så vred sig öronen omkull.

Varför så högt?

Samma på Bio lite grann. Huvudet kan ju sprängas itu om man har missflyt.

Nu låter jag gammal.

.......................................................................................................................................

Nåja jag har fått en utmaning innehållandes frågor av Ergo Sum, som jag ska försöka ta mig an, och sedan skicka nya vidare till elva stycken.

Frågor

1 Om du skulle besöka en historisk plats/händelse var skulle du åka då?

Inte en blek. Jag gillar inte historia. Blev avskräckt av "Knoppen" som vi hade som lärare i historia på gymnasiet. Men det skulle vara Rom då och kyrkan där. Annars vill jag mest åka på hästgrejer. Falsterbo till exempel. Men det kanske inte är så historisk...hahha

2 Om du vore av motsatt kön, vilken egenskap skulle du akta dig för att skapa.

Aggressivet och ägandebegär.

3 Vilket råd har irriterat dig mest?

Min pappa kommer alltid med råd och tips när han är här angående hemmet och det är irriterande.

"Om du tvättar av de vita grindarna så ser det trevligare ut när man kommer". Mm om han beter sig trevligare så blir det trevligare när han väl kommer.

Annars är väl det dummaste rådet att "ta för guds skull inte upp lilla barnet en vecka gammal,  ur vagnen när det skriker, för då lär hon sig att bestämma".

4 Vilken filmkaraktär fångar din personlighet bäst?

Jäklar vilken svår fråga. Den enda jag kommer på är Jim Carrey i de där filmerna han gjort........men riktigt så galen är jag väl inte. Eller jo. Jag är nog liksom han galen, och oförarglig samt snäll.

5 Vilken blomma föredrar du och varför?

Liljekonvalj. Något visst med dom. Doftar starkt och säreget. Kommer väl ihåg minnen när vi åkte ut på tur med våra föräldrar till särskilda liljekonvaljstället. Förväntan.

6 Vad är det äckligaste du ätit.

Lätt lever. Apäckligt. Fårost och mango chutny på smörgås ligger tvåa på äckellistan. En  kompis hade gjort det till förrätt en gång på nyår, och nästan hälften fick avstå att äta, för att vi inte skulle spy. Allvarligt alltså. Vi tyckte mest det blev en kul grej av det, medan hon som fixat mackorna var sur över att vi inte höll käft och åt. Men det funkar inte om man ska spy samtidigt.

7 Hur många par skor har du?

Två stallskor, ett par stövlar, ett par gympadojjer, jodhpurs, två tygskor och foppatofflor. Åtta alltså. Jag hatar nya skor och kör med få invanda.

8 Vad är det minst attraktiva med oss människor rent fysiskt.

Tår. Fötter. jag vänjer mig aldrig.

9 Om du kunde gå tillbaka i tiden och be någon om ursäkt-vem skulle det vara och varför?

En vän som jag svek när hon hade det som värst. Jag hade fullt upp med mig och det var inte planerat att det skulle bli ett vänskapsbrott..dö ut i sanden eller vad man kan kalla det. Jag skulle vilja säga att jag är ledsen för det. Samtidigt tyckte jag kanske inte att vår relation var så bra som hon tyckte. Men det hade jag kunnat säga åtminstone senare när allt lugnat ner sig.

10 Vilket är ditt favoritgodis?

Choklad som jag knappt räknar till godis. Det är normal och nödvändig föda. Annars lakrits och hallondöskallar.

Vad sover du i?

En pyjamas i flanell. Skön men dretful.

Jag återkommer med med utmaning och frågor


5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Vilken rolig och annorlunda utmaning. Den har jag aldrig sett. Håller med dig om blommorna blir bara så besviken för jag reagerar på vissa blommor bland annat liljekonvaljen. Sen det här med ljudet jag fattar inte att arrangörer inte fått att högt ljud kan ge hörselskador. Mätte man skulle man kunna anmäla de flesta.
Ha en fin kväll
Kram

Freja sa...

Vilka roliga frågor och spännande svar! Och jag känner igen mig från de där uppvisningarna. Jag vill sitta längst bak i ett hörn, fota mina egna barn, helst slippa lyssna på resten och gå därifrån så fort jag bara kan... Men MINA barn är förstås fantastiska....

Blondie sa...

Tål tyvärr inte liljekonvalj. Då får de stå ute i 2-3 dagar o dofta av sig.
Choklad är MAT!! :)
Ja, jag klarar knappt bio jag heller pga ljudnivån. Varför ska man behöva bli döv???
ha en skön dag!!

Babs sa...

Håller med dig om chokladen, jättekul frågor och jättekul att läsa dina svar.
Kram

Ergo Sum sa...

Tack, tack tack för att du antog utmaningen och svarade!! Håller med dig i mycket! *ler*

Fötter *ööörk* Choklad *mmmmm* och Lilekonvaljer....

För övrigt tycker jag att det var bra uthållet på showen!

Kramar