söndag 6 januari 2013

Pyret von Anka

Fan. Jag är trött efter två veckors förkylning.

Och axlarna är stela och lösa samtidigt. Det smäller så det sjunger om det när jag rör dom.

Helt normalt antar jag.

Äh.

Gamsnyggnacken som lutar åt vänster.

Tur att jag har sexiga röda underkläder på mig inunder.

Och att Challe sa igår att han tyckte att jag var vacker.

Vacker. Jag tycker det känns humoristiskt än.

Men det var väldigt fint av honom att gilla även gamnackar.

Men annars då.

Jag är väl lite less just nu på alla pengar som går till rehab...både psykolog och Osteopat.

Bra och heltäckande sjukvård vi har.

När den vanliga sjukgymnastiken inget kan erbjuda.

Nä man blir galen för mindre.

Och mediciner som ger biverkningar ska man betala efterverkningar för.

Schysst.

Ja och.....

Tänk om hästarna kunde käka lite mindre hö med, så kanske det kunde börja funka bättre ekonomiskt också. Eller om höet hade bättre värde. Eller om jag bytte till hösilage med bra värden i småbal. Fast småbal är dyrt. Också brukar stoet tåla hösilage dåligt och han magFjant vet jag ju inte hur han reagerar.

Äh det får väl bli samma grejer den här våren med.

Man man känner sig som en bankomat som får lämna stadiga uttag hela tiden.

Men man får väl stå där och se dum ut med fickorna tomma.

Med lösöret vid knäna och de trasiga skorna glappandes i snön och byxor med hål i arsele.

Bara hästarna får så, och Pyret då och Challe får spela innebandy, tennis och åka utomlands med jobbet en gång per år. Då kan man stå med hål i fickan.

Men Pyret då. Hon som ska ha femtio spänn i veckopeng som hon hela tiden argumenterar emot att använda.

Nu idag hävdade hon att hon inte fått sin veckopeng i Fredags. Nä hon råkade få den en dag för tidigt.

Men det hade hon tydligen glömt. Eller förträngt. Eller eftersom hon inte fått på rätt dag så hade ho inte fått.

Det har blivit ett argumenterande och ett jäkla jobb här hemma, efter att hon fått den där jäkla veckopengen som hon lägger på hög.

"Pyret von Anka".






4 kommentarer:

S sa...

Nä fy hundan så mycket pengarna styr. :(

Dottern din kanske blir finansminister. ;)

Kram!

Freja sa...

Här rinner oxå pengarna undan fortare än de kommer in, både tvättmaskinen och torktumlaren valde att paja nu under jul... Min dotter lägger oxå på hög och sitter med sin spargris och räknar och räknar...

Babs sa...

Det blir nog en ekonom av henne.
Trist när pengarna bara rinner genom fingrarna.
Kram

Ergo Sum sa...

Pyret von Anka.. :) Ja, jösses. Pengar. Och olika prioriteringar. Och argument! Hmmm.. Hos oss är jag kassören. Jag är otroligt svårflörtad. Men snålast är jag mot mig själv.. Såklart..

Kram