tisdag 15 januari 2013

Sova, sova, sova.

Är inte jag trött så säg.

Jag gav upp moraliken igår och stoppade i mig pastiller i nån sorts kompott, så jag fick sova, åtminstone fem timmar sammanhängande. Det var ett tag sen.

Den med kramp skall icke sova eller icke hava ett liv.

Nä.

Man får gå på en egen device. när hjälpen uteblir. Åtminstone tills man sovit ikapp.

Så jag tänkte fixa lite med hästarna och gå med hundar...och sen ska jag sova igen.

Challe var så god att ha köpte mig en elektrisk värmefilt igår som jag trynat på inatt. Den också luftfuktare på. Vi talar tropiskt sovklimat. Mycket bra. Nämen musklerna behöver hållas igång, syresättas, även när jag ligger stilla.

Sen funderar jag på "Paraflex" inte den som fanns förut Paraflex comp...utan Paraflex. Kan det vara nåt för den med musklekramp tro? Erfarenheter? Sitter ni på några såna. Eller andra förslag till en desperat jävel?

Vill inte ha nåt med kodein..... i och helst inget beroendeframkallande. Ja det sista kan jag ge avkall på för en tid. HA!

"Säg den som i nödens stund i en sjunkande båt, inte tar emot ett par förrädiska och lömska åror."

Nä. Jag ska gå och sova igen. Eller nä. Det var djuren ja. Sen sova.



5 kommentarer:

Pipan sa...

Ja trolunte på fan att jag sitter på en halv burk. Men då är stes bättre. Men du kan få dem ändå.

S sa...

Sova är bra.
Kram!

Ergo Sum sa...

Sova. Bra. För övrigt har jag tyvärr inga tips och knåp. Tuvär. Kram

Freja sa...

Sova, det är det bästa. Bra att du har hjälpmedel som kan ge dig någon sorts vilande sömn!

Milla sa...

Sova ska ju vara bästa medicin men det vete sjutton ibland? Kram på dig.