fredag 4 januari 2013

Spel och Jäkelskap

Förkyld som en gris försöker jag mota bort mitt dåliga humör.

Vi har spelat Monopol med jävulen själv som iscensättare. Musse pigg-Disneymonopol.

Allt som har med Musse att göra blir till krångel och jäkelskap.

Ja och Challe fulspelade, Pyret lojvann och jag bjöd till ärlig kamp men förlorade.

Efter det mådde jag illa och fick lägga mig.

Verkar vara ett jäkla virus det här. Och ett jävla spel.

Det går inte att vinna mot den som bor i slott.

Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

Kosingen räcker aldrig till.

Man får bara träla, lösa in befintliga tomter och betala tills man är slut och bankrutt.

Jaha och nu då efter denna dags strapatser i soffan?

Kamomillte, soffmys med de prickiga, och Jurassic park.

En klassiker i dessa tider.

Också har jag ett fortlöpande jobb med Pyrets attityd.

Hon tror hon både driver och härskar över världen just nu.

" Din jävel" blev jag kallad för idag.

Det samtalet ville hon lägga ut på fejjan, eftersom det tydligen spelades in, ända tills jag påpekade vem som ev gjort bort sig.

Det var ju icke jag sa som sa fulord till henne inte, även om jag talade klartext.

Nä.

Då ångrade hon sig.

Det är nån som behöver tas ner på marknivå här inne.

Just nu kollar hon på Jurassic de andra dagarna Sagan om Ringen.

Det kanske kan göra henne lite lamare.



5 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Hmmm? Pyret? AjaBaja!!! Hon har mött sin överman i dag - tur att hon ännu inte vet om det!!

Och Monopol.. Snacka om nervförstörare...

kram

Babs sa...

Henne får du ta ned på jorden igen, bra att hon förstod att det var hon som hade gjort fel.
Hihi, lägga ut på fejjan, vilken tokig idé.
Kram

Pipan sa...

"Din jävel"??! Ha ha ha. Det var hårt. =D

Annars är sådana där filmer bra Musse Pigg-motare.

Therese sa...

Pyret, mitt i tonåren eller?? Låter jobbigt. Har en 15 åring och en som snart fyller 13, men de har inte börjat sina tonårsfasoner än...lugnet före stormen kanske ;-)

Blondie sa...

Kallas förpubertet...
En aning om vad som ska komma...
Kram.