fredag 11 januari 2013

Bränd och massakrerad

Ja jag har skrivit en insändare angående de där läkarna. De där som vet allt och kan allt utan att se eller egentligen lyssna överhuvudtaget.

Nä.

Challe tyckte jag skulle ta bort ordet löjl i texten. Fast då är det ju inte jag. Fjanteri och löjleri är vanliga ord för mig. Ja, ja kanske inte i en seriös insändare då. Men den här har ingen akademisk struktur över sig. Den är mest otrevlig. Eller skriven helt utan krusiduller. Ärlig. Med viss ironi.

Men jag vette fan om man vågar sig på att skicka in den. Lokaltidningen brukar ta in allt man skriver,men då blir det så många som fattar att det är undertecknad som skrivit. Kanske till länstidningen istället. Men där är det svårt att få rum.

Äh.

Det känns bra att ha skrivit av sig iallafall.

Även en Orch behöver få ur sig skit. Särskilt den som alltmer börjar te sig som en människa.

Men sen har jag gjort somliga insikter vad gäller min vardag.

Jag tycker alltsom oftast att jag gör ingenting. Är klen och förbannat otränad. Jo allt är relativt.

Men nu när det tagit stopp med rygg och allt, och ska försöka göra små grejer, så förstår jag att det är mkt fysiskt arbete här på hemma som jag inte tänker på. En hel del bära och släpa. Kasta, hiva och ta tag i. Gå med hundar som rycker i kopplet, bara för att de just nu kan. De rycker annars med, men då har jag styrkan att rycka tillbaka, och markera ställningarna. Nu gör det ont i instabila axlar, muskler som inte är mothållande.

Där rök 600 spänn tänker jag vid varje makulering. Massakrering. Nä så blir det en ond cirkel för man blir stel och olugn istället för avslappnad, bestämd och lugn. Sånt där läser de av direkt de prickiga.

Nä det är ett jäkelskap med det mest elementära tycker jag.

Fast Fjanten hanterar jag ståendes lös och ledig sådär blir det inga ryck. Pigg som tusan är han men mkt tacksam att hålla på med ändå tycker jag. Han vill verkligen och är väldigt social. Kanske han skulle flytta in i trädgården. Vi har ju haft hästar ihop med hundarna förut.

Ponnyn vi hade gick ju med dem och han var flockledare. Funkade hur bra som helst och de hade mkt utbyte av varandra. Trots att ponnyn var oprickig.

Nä.

Fredag och Challe ska fixa mat.

Igår somnade han i soffan och när han vaknade sa han:

" Jag kom hem för tidigt från jobbet och hann därför bli utbränd."

Äh.

Han fick mocka och lägga in halmpellets. Det är väl inte så jävla farligt när han kan spela tennis i tre timmar.

6 kommentarer:

Freja sa...

Skicka in till den större tidningen så får det större spridning!

S sa...

Det låter som om det borde vara en hel del fysiskt stök och bök om man har hästar och hundar... så jag hoppas du får ordning på den däringa ryggen snarast. Inte kul att gå så.

Unknown sa...

Det är ju skitsvårt när det är djur och/eller barn som åstadkommer skada i kroppen på en. Man kan liksom inte lägga dem åt sidan ett tag och hoppas på att de ska finnas kvar sedan - man måste ju bara reda ut det hela.

Babs sa...

Ja det där är ju ingenting som du kan undvika, de måste ju liksom skötas om.
Jag tycker att du ska försöka med en större tidning.
Kram

envingad sa...

Ja nog borde den in i en större tidning. Här hörde jag om en som hade haft en tumör i huvudet och blivit illa bemött i vården. Ibland fattar jag inte vad det är för människor som jobbar i vården!
Hoppas du kryar på dig nu och blir bra fort
kramen

kicki11 sa...

Jag har också stött på människor som absolut inte SKA jobba inom vården.
--------------
Vila nu Millan och sköt om dej. Kram.