lördag 6 juli 2013

Ifallattgrav

Eftersom det är en sämre dag idag, än igår, så väljer jag att skriva några rader och välla ut eländet.

Eller förresten jag har redan sagt allt. Och det går iallafall framåt. Så nää.





Igår tränade jag och Pyret "hundutställningsövningar". Inkluderat applåder och prisutdelning.

Den prickiga hunden är ju lättlärd som få och lär sig fort. Pyret är envis. Så det gick lugnt och bra.

Men hunden är till sitt sinnelag innerst inne vild. Blir vild när andra springer.

Så jag tror grejen faller på att hunden ska kunna springa efter och ihop med många andra......då lyfter hon nog och sätter inte i fötterna i backen på nåt varv skulle jag tro.

Nä. Antar att den där miljöträningen av hund på dylika ställen anbelangar mig. Jag som verkligen är i stuk för den sortens miljöer nu. Men i höst kanske.

Man kan ju alltid gräva en provisorisk ifallattgrav åt sig själv redan på parkeringen...om det nu skulle behövas.

5 kommentarer:

Freja sa...

Min pappa hade jakthundar som ibland ställdes ut. Det var alltid cirkus, på ett eller annat sätt...

ansepanse sa...

vad spännande med hundutställning, jag har varit och tittat på men har aldrig ställt ut mina egna hundar
kramar

Browneyedgirl sa...

Har aldrig varit på hundutställning. Men mamma och pappa har ställt ut sin en gång =)
Hoppas du får en fin dag. Kram

wildrose sa...

Hihi, vad söt den lille är!
Det är inte lätt att hålla sig lugn när alla andra springer ;)
Kram!

Lisbeth sa...

Till hösten blir det och du i morgon är en ny dag
Kram