söndag 4 november 2012

Halloweenpartaj!

"En del av familjen, jag syrran, pyret, syrrans karl, farsan. Challe och mamma står vid spisen typ."




Nä nu har jag varit så jävla negativ så vi får piffa upp det hela med lite skräck. En såkallad uppgradering. Tack vare bästaste Pipan så har vi fått upp ögonen för Halloween. Ja på ett litet annat sätt. Man måste gå "all in" i det som är roligt. Spökligt. Skräckigt.

Så vi hade fest igår. Jag låg i migrän kvällen innan, under natten och ända tills klockan fyra då folket kom. Pyret var dock lugn: "Med ditt illröda hår och med ditt vita ansikte, så behöver du inte sminka dig. Du behöver bara ta på dig häxhatten så kan du vara häxa!"

Men jag körde inte på häxan.

Fyra Citodon+lite annat gjorde att jag kunde vara med på nåt sätt. Ett zombiesätt. Men kunde inte sitta upp av nån märklig anledning för då började det pipa i öronen och jag blev klen som en avklippt fjösstjälk. Men jag dom domderade liggandes från soffan istället. HA!

Pyret hade gjort marsipanläskigheter och benknotor av maräng. Annars Lasagne och en kladdkaka som blev hård men god.

Vi körde också pakettricket. Varje person hade inhandlat tre paket var under tjugolappen. Så la vi ut dem och de som fick ett par med två tärningar fick ett paket. När alla presenter fördelats så slog vi om igen, gick laget runt i en kvart, och den som fick par fick sno ett paket från nån....(ja inte Pyrets dock).

Det blev ett jävla liv och snöpligt för mig, eftersom jag anförskaffat mig flest paket från första omgången. Lite besviken blev jag när jag insåg, att jag slagits hårt för en fotspray innehållandes pepparmint. Vem vill lukta tandkräm under fötterna?

En sån jäkla miss. Challe hade ett framförande också och det kanske kommer läggas upp som videoklipp framöver.

 
 
 
Jag tyckte jag hängde med rätt bra i början....lite mesig nästan...... men sen blev jag grinigare efter hand.
 
 
 
 
 
 



                                   Äh. Det var bland den roligaste fest vi haft på länge.




                                                                Pyrets kreationer







10 kommentarer:

Pipan sa...

Roligt att ni ställde till med partaj, måendet till trots. Ja fram för videoklipp. =D

Här var det då fan inge ferre alls.

Milla sa...

Härligt med ett Halloweenparty!! Så fina ni är. Paketleken verkar rolig och om du har katt så kan jag redan nu utfärda en varning för fotkrämen, skratt. Vår katt blir som galen om man smörjer med myntadoftande fotkräm. Han biter, slickar och gnider sig som en tok mot fötterna. Bara så du vet ;) Skönt att du fick göra något skoj och att få ligga på soffan och domdera kan ju vara riktigt trevligt, hehehe. Ha en fin söndagskväll! Kram Milla

Madeleine sa...

Jag bara ler! Så mysigt ni verkade ha haft det, och att du orkade vara med! Härligt :)
Kram

Freja sa...

Vi är dåliga på partyn, men annars skulle ett halloweenparty passa oss perfekt! Jag skulle definitivt varit häxa...eller pirat... eller...

Jane sa...

Vilken härlig fest ni har haft.
Vad bra sminkad du var och du skulle nog kunna vinna SM i surhet. (Blink)

Jag var oxå på fest igår, och det var samma sak för mig citodon istället för vin och drinkar...
Kramar i massor finaste och suraste du / Jane

Blondie sa...

Haha, underbart !!
Ha en bra dag !!

Unknown sa...

Hösten behöver lite kalasande! Kul att vi hittat en extra högtid, tycker jag.

wildrose sa...

Gud vad roligt! Jag kan tänka mej att den festen var lyckad! Och den där leken köpa present under 20 kr hade jag glömt, men den har jag också lekt förut ju.

Superkul att få se dina bilder! ha en jättebra dag nu och hoppas att migränen håller sig undan!

Kram!

Ergo Sum sa...

1: du är fin i rött hår! 2: Ja - vi vill se videoklipp! 3: får jag lov att älska din Pyret litegrann? Hon är ju underbar!
4: skönt att du orkade vara med.

Det är det som är det bästa med riktiga vänner. Man är som man är, sittande eller liggande och det är helt ok - bara man är med!!!

Kramar

Fina Frun sa...

Paketleken är kul!