måndag 26 november 2012

Nätshopping

Jodå humöret har varit bättre idag, även om förmiddagen gick i depressionens anda.

Jag hade ett snack med mig själv, nån annan på telefon, och sen beslutade jag mig för att nätshoppa julklappar.

Tog ett tag men nu är Pyrets klappar klara.

Challe han vill ju tydligen ha slalompjäxor han...när han nu har tänkt att  åka...men jag har väl inget att sätta emot de där dyra dojjorna med tanke på hästarna då. Vilket han påpekar.

Särskilt inte nu när jag vill ha ett uppvärmt vattenkar till hästarna så de har ljummet vatten att dricka på dagarna/nätterna.

Kan ju underlätta när man har modell lösdrift. Slippa vara upp sent inpå nattatimmen för att hälla i det sista av varmvatten så det ska dröja innan det fryser,

Näej.'

Det får väl bli min julklapp det.

Sen har jag kollat lite på hjälmar med. Jag har ju en tämligen ny lättviktshjälm med bra ventilation i....sitter som ett smäck. Så det var egentligen så att jag letade åt Pyret, som jag kom fram till redan hade en passande hjälm.

Det har gjorts hjälmar ihop med karolinska som ska efterlikna hjärnans förmåga att ta upp stötar vid baluns. Särskilt om man får en smäll i huvet snett eller ifrån sidan. Alltså hur ofta ramlar man rakt ner.

De är dyra. 2000 spänn. Och hur mkt bättre är de egentligen? På riktigt? De är ganska tunga med i jmf med den hjälm jag har nu.

Men just nu rider jag ju inte förvisso ens...men det räcker ibland med hanteringen då hjälm behövs...

Sen då..

"Ska man rida med den sköna eller den tunga"?

Ja jag vet ju vad jag hade sagt till Pyret om hon red ordentligt och på riktigt.

Rid mindre bekvämt men säkert.

Men jag som redan har pajat hjärnan en gång för mkt tänker väl mer så här......det ska vara trivsamt att rida....typ.

Nä nu ska väl hundarna ha mat, hästarna och Pyrets läxa ska kollas. Det handlade om fritidsaktiviteter idag. Hoppas det inte omfattade oss föräldrar som det gjort tidigare.

Svaren brukar bli lite pinsamma då.

3 kommentarer:

Ergo Sum sa...

Nätshopping är bra! Man slipper att gå i affärer... Hjälmar som skyddar är magnifika!

Och du - apropå gårdagens inlägg - ibland vill man bara be folk flyga och fara.. På sant.

Kramar

Freja sa...

Nätshopping är det bästa! Kunna kolla hemma i lugn och ro och inte behöva stressas av alla andra shoppare!

Milla sa...

Nätshopping är skönt och brukar ju fungera bra för det mesta. Jag har beställt från England så det får jag verkligen hoppas hinner hit i tid. Har alltid gått som på räls tidigare men man vet ju aldrig med posten i jultider!
Hoppas att du får en bra dag idag, kram Milla