fredag 23 november 2012

Nervig men bestämd

Den här dagen är skev och sned men jag ids fan inte förklara varför.

Ja jag kan väl nämna såpass att psyket är finurligt.

Kommer ihåg saker vid dess exakta tipunkt, trots att det är länge sen.

Men det vill till att komma på sambanden, innan man går under jord och äter sig igenom tio tjocka plank, bara för att man blivit mer än lovligt galen.

Det är lättare att leva galen om man förstår varför man löpt amok.

Kanske man kan hitta hem igen.

Nog om det som jag inte skulle prata om.

Nu har jag smällt i mig en Coca cola, fem tomteskum och en apelsin.

Ja jag vet.

Det enda vettiga jag har gjort idag, är att lämna in bud på mark, som vi vill köpa för att ha ridbana och hästhage på.

Var tvungen att motivera mig, men jag är väl rätt övertygad om att några andra får det hela.

Tuvär.

Men man kan inte ge sig utan att ha försökt iallafall.

Livsmotto.



Jamen mockat och fodrat hästar har jag ju också gjort. Det måste väl räknas som nåt vettigt.

Nä.

Jävligt ovettigt egentligen. Vem vill när det kommer till kritan hålla på och baxa skit.

Nu står valet och kvalet mellan att gå ut med hundarna eller terrorisera Fjant.

Han är rätt kul att härja med. Man får svar på tal också inser man att grundpsyket man har, består av järnmurad stålbalk i tremeterstjock vägg, i jmf med hans i papp.

Nä nu var jag elak.

Fjant är bestämd med och det är lite därför han blir extra besvärlig när han blir rädd.....för han tänker minsann inte vara med om en del grejer han inte......

Det tror jag han har fått från stoet. Lycka till. Nervig men bestämd. HA!



4 kommentarer:

Freja sa...

Jag tror att jag oxå har "Men man kan inte ge sig utan att ha försökt iallafall" som livsmotto. Men snart ger jag upp sökandet efter ett nytt jobb för nu har jag fått nej på så evinnerligt många jobb att jag nästan tappat räkningen...

kort sa...

Visst blir det så att mocka stall går på ren rutin, men för mig är det en stor avkoppling där jag INTE behöver tänka ;) Jättevacker häst ♥ . Önskar dig med familj en trevlig helg! =)

Jane sa...

Vilken fin bild på hästen.
Vad duktig du är som bara åt några tomteskum. Jag kan trycka i mig flera påsar... Mmm Vad gott det är.
Kramar i massor och ha en trevlig helg / Jane

Ergo Sum sa...

Millan - du har gjort en hel del. Och inte för att glaenskapen känns mindre tung bara för att man känner till källan. Men man blir lugnad av att det i alla fall inte springer ur en själv..

Kramar i mängd