måndag 17 december 2012

Ähhhhhhsch





"HA! Snygga Pyret som liten knart. Den första julkalendern bakom henne vilken jag slagit in paket till. Ett jobb jag la över på mamma sen......!



Nä här saltas ingen sill.

Inga tomtar har kommit fram heller. Jo tre.

Orkar inte tänka på sånt.

Sa till Pyret att hon får ta över julpyntet med tomtarna i år.

Min moster har målat ett helt gäng med jättefina porslinstomtar, som jag abselut vill få upp, om det ska bli jul här.

Japp.

Fast frågan är hur det blir med Pyrets hjälp.....det kan bli en hel byggarbetsplats här hemma ev.

Men igår då så gick det bra för finanserna.

Höbonnen gav bort ett hölass i jukklapp för att vi är storkunder....haha...två hästar...som äter för fem.

Jamen 1200 spänn rikare innan jul. Inte illa.

Men jag är matt på att vara så in i helvete slut.

Kroppen den fixade ju osteopaten till på en timma men nu får vi se hur det håller i sig.

Men det var ju inte lika illa som sist alls.....även om hon blev matt över utseendet.

"Ja jag skulel väl egentligen kunna flytta på varenda kota i din rygg, men jag tar det värsta. Man ska inte störa kroppens egna självläkningssystem."

Hon resonerade egentligen på samma sätt med mediciner...en del måste man ju ta...men annars menade hon på att de ofta är en tillfällig lösning och att många hämmar hjärnas läkning.

Trycker ner hjärnans egen förmåga att kunna utvecklas och läka sig.

Det där kan man ju alltid diskutera, men hon tyckte att jag skulle ge fan i att äta de där medikamenterna igen, som jag blev sjuk av när kroppshelvetet började krångla.

"De äter du aldrig mer".

Näej. Resultatet blev ju inte så bra.

Hon tror ju att den där medicinen och stress gjort kroppen åt fan.

Jo.

Det är väl högst troligt.





9 kommentarer:

Millans Värld sa...

Svårt med medikament.
Min läkare säger, och jag tror henne, att man inte kan medicinera bort allt jävulskap...
Här blir det inga tomtar eller gran i år.
Det orkar jag inte med så jag struntar i det.
Barnen får det hos sin pappa så det får räcka.
Kram

S sa...

Grattis till hölasset!

Mediciner är ett knepigt kapitel. Behövs väldig mycket ibland, och ställer till med väldigt mycket ibland. Antar att man får försöka lyssna till sin kropp och knopp så gott man nu kan.

Jag hoppas det håller i sig ett tag nu när du blivit uträtad.

Kram!

Babs sa...

Usch för mediciner, jag äter alldeles för många just nu men det är nödvändigt för mitt tillfrisknande just nu - återkommer om det.
Kram

Blondie sa...

Ja, mediciner är på gott o ont...
Kram..

Unknown sa...

Mycket troligt. Och sedan får man mediciner för att bota biverkningarna av andra mediciner.

Milla sa...

Låter som hon vet vad hon talar om läkar'n. Mediciner är inte alltid till det bättre, tyvärr. Hoppas att den lilla återbäringen på 1200 riskdaler kommer till glädje för vem vill inte ha plus på kontot lagom till jul, hihi. Ha det gott och snart kommer julen så Pyret får sno på att låta huset invaderas att de söta små tomtarna:) Kram Milla

Jane sa...

Ja ! Mediciner är inget att leka med.
Men man gör ju vad som helst för att man skall funka så normalt som möjligt.
Osteopaten verkar vara en bra en.
Kramar i massor / Jane

Hanna sa...

Det är läskigt det där med mediciner och hur mycket de faktiskt påverkar kroppen! Läskigt, läskigt.
Håller med om att försöka att undvika mediciner. De mediciner gör är ju att starta olika processer i kroppen - så det är ju inte medicinerna som läker kroppen utan kroppen gör det själv. Men det är intressant att alla mediciner också har bieffekter och på något vis påverkar kroppen negativt.

KRAMAR

Freja sa...

Jag gillar inte alls mediciner, jag får alltid alla biverkningar och blir värre däran än jag var innan... Hoppas osteopaten kan få igång din kropps självläkning!