tisdag 4 december 2012

Kyljäveln

Näej.

Jag går galen på kylan, även om jag vet att det är värre norröver.

Hästarna kräver tydligen ljummet vatten och en driljon kg hö.

Så måste jag tappa vatten på köksgolvet inne varje gång. Jag krånglar och snubblar på jävulens krokar och gångjärn. Allts om går att snubblas på.

Vad hände med växthuseffekten förresten?

Ja den är ju inget vidare men den här kylan.......

Nä jag tror jag ska kosta på mig ett bad idag om det finns nog med varmvatten vill säga.

Det kan bli en rysare...äh..

Så blir jag förbannad på vissa yrkespersoner/instans.....som inte tänker ett jävla jota.

Men jag ska inte gå in på det för jag blir bara förbannad och det försöker jag lugna ner nu.

Det räcker så det blir över ändå.

Nu råkade det börja det här programmet "fråga doktorn" dessutom.

Det lindrar ju inte direkt kylan.

En superhurtig, överdrivet löjlig programledare och en läkare som inte vet vad hon pratar om.

Eller pratar självklarheter. Slemhinnor och slem. Jotack om det lärde jag mig i småskolan.

Är jorden verkligen rund eller är den faktiskt platt.

5 kommentarer:

Pipan sa...

Å, slem. =D

Ergo Sum sa...

Jotack - ibland blir det liksom så urbota korkat. Och de får en massa betalt för att rapa ur sig sådan skit...

Kramar

Hanna sa...

Tycker också det är irriterande med kylan, och det är ju verkligen KALLT! Riktigt kallt! Jobbigt att behöva kånka på vatten inifrån till hästarna!
KRAMAR

Millans Värld sa...

Tycker inte om vinter och kyla heller.
Idag -15....

Jane sa...

Jaa! Vi får spraya mer med hårspray och dylikt så får vi det klimat vi vill. (Blink)
Jag har ju kvar mitt frisör lager på vinden skall jag komma och spraya över din gård? Så har du nog tropisk hetta till Jul...Haha
Usch jag tycker synd om dig som skall släpa så med vattnet.
Mega kramar i massor / Jane